همزمان با آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت پیامبر مکرم اسلام (ص)، جشن میلاد امام زاده عبدالله بافق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، حجت الاسلام حقیقت رئیس هیئت امنا امام زاده عبدالله بافق گفت: بر اساس تاریخ، حضرت عبدالله بن موسی کاظم (ع) از سادات بزرگوار و فرزند بلافصل امام هفتم (ع) و برادر بزرگوار امام هشتم شیعیان، حضرت علی بن موسی بن الرضا (ع) و حضرت معصومه (س) است و تولد آن حضرت روز دوازدهم ربیع‌الاول سال ۱۴۳ هجری قمری است.

او افزود: به همین منظور و همزمان با میلاد آن امام همام و با آغاز هفته وحدت و میلاد حضرت پیامبر مکرم اسلام (ص)، جشن باشکوهی در رواق مطهر آن حضرت برگزار شد.

حجت الاسلام حقیقت بیان داشت: امروز شهر ما از وجود نازنین پسر موسی ابن جعفر بهره می‌برد و یک نعمت الهی نصیب شهر بافق شده است.

حجت الاسلام حقیقت تصریح کرد: مورخان بنای اولیه امام‌زاده عبدالله (ع) بافق را متعلق به قرن پنجم هجری می‌دانند و زیبایی و شکوه گنبد آن قابل توجه است.

مسئول هیات امنا این امام زاده گفت: این زیارتگاه بقعه‌ای بسیار زیبا و باشکوه و گنبدی عظیم دارد که کاشی‌کاری و نیز تزئینات داخلی آن قابل توجه بوده و علاوه بر آن تزئینات داخلی این بنا از کار‌های ملاحسن نقاش باشی بافقی و گرد بودن گنبد امامزاده عبدالله بافق از نظر معماری در دنیا کم نظیر است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.