سخنگوی ستاد کرونای البرز گفت: وضعیت رنگ بندی کرونایی در این استان به نارنجی رسیده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، مهرداد بابایی، سخنگوی ستاد کرونای البرز با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی کرونایی  گفت: در حال حاضر طالقان در وضعیت آبی، کرج نارنجی و مابقی شهرستان‌های استان هم در وضعیت زرد قرار دارند.

سخنگوی ستاد کرونای  البرز  افزود: در حال حاضر تعداد مراجعین سرپایی به مراکز درمانی و بهداشتی استان حدود ۲۰۰۰ نفر است.

بابایی در پاسخ به این که آیا تزریق دوز سوم واکسن کرونا به جامعه هدف آغاز شده، گفت: تزریق دوز سوم به کادر بهداشت و درمان که در صف اول مقابله با کرونا قرار دارند و همچنین بیماران صعب العلاج از مدتی قبل شروع شده و به تدریج انجام می‌شود.

او افزود: در حال روزانه بیش از ۳۰ هزار دوز واکسن کرونا در استان تزریق می‌شود و در خصوص تامین واکسن هیچ کمبودی وجود ندارد.

سخنگوی ستاد کرونای البرز  گفت: تزریق واکسن در پیشگیری از شیوع کرونا بسیار موثر است و طبق تحقیقات انجام شده، عوارض آن نزدیک به صفر است.

بابایی با اشاره به این که نباید فراموش کنیم در کنار تزریق واکسن، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی هم بسیار مهم است، افزود: تجربه نشان داده کشور‌هایی که درصد بیشتری از جمعیتشان در مقابل کرونا واکسینه شدند، ولی دستورالعمل ها را رعایت نمی‌کنند، آمار مبتلایان آن‌ها با سرعت زیادی در حال افزایش است.

انتهای پیام/ ر .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.