باقری منش گفت: ترافیک مرسولات پستی استان قم از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، بیش از ۱۶۰ درصد افزایش یافته است که نشان می‌دهد شیوع کرونا مردم را به سمت خرید‌های اینترنتی و کسب‌وکار‌های دیجیتالی سوق داده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،ابوالفضل باقری منش مدیرکل پست قم گفت: اواخر سال ۹۸ و هم‌زمان با شیوع ویروس کرونا، پویش در خانه بمانید و از خانه خرید کنید، مطرح شد و با روی آوردن مردم به سمت خرید‌های اینترنتی، اقبال عمومی به سمت پست بیشتر شد.

مدیرکل پست قم با بیان این‌که اقبال عمومی باعث ۶ برابر شدن ترافیک در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ شد، اضافه کرد: رویکرد مردم از نامه و پاکت به سمت بسته و امانت تغییر یافت و کسب‌وکار‌های دیجیتالی که به طور عمده محصولاتشان لباس و کتاب بود، رونق یافت.

او ادامه داد: تغییر رویکرد به سمت اقتصاد دیجیتالی ترافیک پست را به‌صورت چشمگیر افزایش داد و همین مساله باعث افزایش زیرساخت‌های پستی از جمله کامیون‌ها و موتور‌های پست شد.

باقری منش عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا اداره کل پست قم هیچ روز تعطیلی نداشت، به‌ویژه بخش نامه‌رسان در روز‌های اوج شیوع ویروس کرونا که ادارات تعطیل بودند نیز فعال بود، تاکنون ۸۱ نفر از کارکنان پست قم مبتلا به کرونا شده‌اند.

مدیرکل پست قم بیان کرد: در بهمن‌ماه سال گذشته که نمایشگاه کتاب به‌صورت دیجیتالی برگزار شد، پست قم بعد از تهران، دومین استان بود که بالاترین ارسال مراسلات کتاب نمایشگاه را داشت و در این مدت ۸۰ هزار کتاب برای مخاطبان ارسال شد.

او افزود: کتاب‌های نمایشگاه کتاب تهران تا روستا‌های قم نیز ارسال شد.

باقری منش تصریح کرد: پست نشان داد در بخش فضا‌های مجازی و فناوری حرفی برای گفتن دارد و نگاهی که در گذشته به پست داشتیم، کاملا تغییر کرده است،در نمایشگاه کتاب قرآن نیز ۱۶ هزار مرسوله پستی از سوی شهروندان قمی سفارش داده شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: مرسولات پستی ، پست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.