مربی بدنساز سابق تیم فوتبال استقلال در مورد انتقال به لیگ زیمباوه توضیحاتی را بیان کرد.

پوریا جراحی مربی بدنساز سابق استقلال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد اینکه چگونه راهی زیمباوه شد، عنوان کرد: من با یک مربی (نیلتون ترسوو) به زیمباوه آمدم. وقتی نیلتون که در کاردیف دستیار سولسشر بوده راهی این کشور آفریقایی می‌شود طبیعتا من نباید فکر کنم که راهی کدام کشور شده‌ام. او حتی از کاونتری هم پیشنهاد داشت. رقابت در اروپا سخت است و تعداد زیادی از مربیان راهی آفریقا یا آسیا می شوند تا خود را نشان دهند و دوباره به اروپا برگردند.

او اضافه کرد: هروه رنار که در حال حاضر سرمربی عربستان است، ابتدا در تیم های آفریقایی مثل زامبیا، ساحل عاج و مراکش مربیگری کرد. ساختار زیمباوه به سطح فوتبال این کشور ضربه زده است. با این وجود باشگاه تا این لحظه امکانات خوبی در اختیار سرمربی قرار داده است. چیزی که در حال حاضر به آن فکر می کنم انتقال به اروپا در چند سال آینده است. این موضوع با سخت کوشی و کار زیاد به دست خواهد آمد.

جراحی در خصوص تعداد کم مربیان لژیونر ایرانی گفت: به این دلیل که فوتبال ایران جایگاهی در سطح اول فوتبال جهان ندارد. مدیران باشگاه‌ها طبیعتا گزینه ایرانی را در فهرست خود قرار نمی‌دهند. اگر روزی کشتی ایران بخواهد مربی خارجی جذب کند از بنگلادش مربی نمی‌آورد بلکه از سطح اول دنیا این کار را انجام می‌دهد. اینکه ما بهترین تیم آسیا هستیم جمله‌ای کلیشه‌ای است. ما خیلی وقت است در لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا قهرمان نشده‌ایم.

او افزود: ژاپن، کره جنوبی و استرالیا کلاس‌های AFC را قبول ندارند و برای مربیان خود دوره‌های مجزا در نظر می‌گیرند. به همین دلیل مربیان این کشورها بیشتر از ایرانی‌ها لژیونر می‌شوند، بنابراین در ایران ساختار مناسبی برای آموزش مربیان وجود ندارد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار