برخی مواقع تصاویری که با دوربین گرفته می شود که با دیدن آن ها فکر نمی کنیم واقعی بوده و با دوربین گرفته شده باشند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان،بسیاری از ترفندهای نوری وجود دارند که عکاسان برای ارائه  تصاویر هیجان انگیز به همه افراد در سراسر جهان انجام می دهند. این نوع تصاویر موجب می شوند که  همه در مورد نحوه ترکیب بندی خود فکر و بررسی های منطقی کنند.

گاهی در موقعیت های مختلف تصاویری را می بینیم که نمیتوانیم تشخیص دهیم آیا با دوربین گرفته شده اند و یا دستخوش تغییرات با نرم افزارهای روتوش تصویر شده اند. باورش برای شما هم سخت خواهد بود اما حقیقت این  است که تصاویر ممکن است به طرز خارق العاده ای هماهنگ به نظر برسند، در حالی که همه آنها در زمان مناسب توسط عکاسان سراسر جهان گرفته شده اند.

اصول اولیه عکاسی

مهم است که قبل از شروع به کار مطمئن شوید که دوربین سالم است و لنز آن تمیز است و قبل از بیرون آمدن از شارژ کافی برخوردار است. لنز دوربین را با یک پارچه خوب پاک کنید و قبل از استفاده از تمیز بودن دستان خود اطمینان حاصل کنید. از نظر سرعت شاتر به دیافراگم لنز دوربین توجه کنید. هرچه سریعتر باشد ، احتمال تکان خوردن تصویر کمتر است.

عکس های پیچیده

عکاسان بر نورپردازی تأکید دارند، بنابراین اشعه خورشید باید بر روی چیزی باشد که می خواهید عکاسی کنید و کاملاً روبروی شما نباشد. قاعده یک سوم باید هنگام عکاسی اعمال شود، نه وسط، تمرکز بر روی چیز و همتای آن، تصویر و سایه آن، سیاه و سفید، تیز و نرم و غیره.

وقتی صحبت از عکاسی می شود، نورپردازی همه چیز است، بنابراین انتخاب نور مناسب برای ظاهر خوب در هر عکسی ضروری است. اگرچه ممکن است وسوسه شوید تا عکس های شاد در زیر نور خورشید بگیرید، اما شرایط ابری ایده آل تر است. اگر خورشید در موقعیت نادرست قرار بگیرد، سایه های ناخوشایندی روی صورت شما ایجاد می کند ، بنابراین کمی پوشش ابری بهتر است.

یکی از بهترین راه ها برای به دست آوردن بهترین عکس، گرفتن بیش از یک عکس است، حتی مدل ها از فریم های زیادی عبور می کنند تا آن عکس عالی را به دست آورند.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار