مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: با شیوع کرونا، خرید‌های اینترنتی به شدت افزایش یافت به طوری که در سال ۹۹ خرید اینترنتی ۵۴۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی اکبر خانی مدیرکل پست خراسان شمالی گفت: از سال گذشته حجم محصولاتی که وارد شبکه پستی شده است، بیشتر به صورت بسته و امانت پستی است.

خانی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ رشد ۹۷ درصدی در ارسال بسته‌های پستی ایجاد شد، افزود: این در حالی است که در نیمه نخست سال ، رشد ۲۵ درصدی در ارسال بسته‌های پستی را داشته ایم.


بیشتر بخوانید


او با بیان اینکه با شیوع کرونا، خرید‌های اینترنتی به شدت افزایش یافت، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا مردم کالا‌های مورد نیاز را به صورت اینترنتی خرید کردند به طوری در سال ۹۹ در مقایسه با سال ۹۸ ارسال بسته‌های اینترنتی از  خراسان شمالی به سایر استان ها، ۵۴۸ درصد رشد داشته است و در نیمه نخست سال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد رشد در ارسال بسته‌های اینترنتی از داخل استان داریم.

به گفته خانی خرید‌های اینترنتی که هم استانی‌ها از خارج استان داشته اند در سال ۹۹ در مقایسه با سال قبل ۶۱ درصد و در ۶ ماه نخست سال در مقایسه با سال گذشته ۵.۷ درصد رشد داشته است که این آمار‌ها نشان دهنده ترافیک بسته‌های ارسالی است.

مدیرکل پست خراسان شمالی گفت:در سال ۹۹ تعداد ۹۱ هزار خرید اینترنتی وارد استان شده است ودر همان سال نیز تعداد ۱۱ هزار و ۷۴۵ بسته خرید اینترنتی از خراسان شمالی به سایر نقاط کشور ارسال شده که این آمار در سال ۹۸ تنها یک هزار و ۸۱۲ بسته خرید اینترنتی ارسالی می‌باشد.

گفتنی است در صورتی که ترافیک بسته‌های ارسالی بالا باشد، برای جلوگیری از رسوب بسته ها، در ایام تعطیل هم کار توزیع و ارسال انجام می‌شود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.