رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ۳۰ قبضه اسلحه شکاری قاچاق و مجاز در نیمه نخست امسال در این شهرستان از متخلفان کشف و ضبط شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، امین شکوری مقدم، رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست در گشت و کنترل‌های شبانه‌روزی در مناطق تحت مدیریت موفق به کشف و ضبط این اسلحه‌ها شدند که این میزان نسبت به میزان کشفیات سلاح شکاری زمان مشابه سال قبل افزایش دارد.

او اظهارکرد: از مجموع سلاح‌های کشف شده در این مدت ۱۷ قبضه سلاح غیرمجاز و قاچاق هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال گفت: ماموران یگان حفاظت شهرستان خلخال با انجام ماموریت گشت و کنترل شبانه‌روزی در مناطق موفق به دستگیری ۲۲ شکارچی متخلف و کشف ۱۹۱ مورد انواع ادوات و وسایل شکار و صید شدند.

شکوری مقدم بیان کرد: همچنین در نیمه اول امسال با پیگیری‌های انجام شده از طریق دستگاه قضایی شهرستان ۱۸ هزار و ۶۱۶ مترمربع از اراضی ملی واقع در داخل منطقه حفاظت شده آق‌داغ رفع تصرف شده است.

او افزود: در این خصوص نیز برای سه نفر از متصرفان اراضی ملی پرونده قضایی تشکیل و آن‌ها برای سیر مراحل قانونی تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال به دلیل کوهستانی و صخره‌ای بودن مامن و زیستگاه انواع حیوانات وحشی از جمله پلنگ، خرس، کفتار، گرگ، گراز و پرندگان شکاری است.

این منطقه با مساحت ۸۸ هزار هکتار در جنوب استان اردبیل واقع شده و جزو مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.