مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: پرسنل این شرکت با کشف و جمع آوری ماینر‌های غیرمجاز در این استان توانستند از اتلاف هشت میلیون و ۲۳۸ هزار کیلو وات ساعت برق جلوگیری کنند که این میزان معادل مصرف برق یک هزار و ۶۰۰ خانوار استان در یک سال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، خلیل عوض‌زاده مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در نشست کارگروه مقابله با استخراج کنندگان غیرمجاز رمز ارز با حضور مدیر عامل شرکت برق منطقه ای، مدیر اداره مخابرات، معاون امور مشترکین شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان و دادیار حقوق عامه شهر زاهدان، اظهار داشت: ۷۱۳ دستگاه ماینر غیرمجاز تاکنون در این استان کشف که هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برآورد مصرف برابر مقررات ابلاغی در خصوص رمز ارز‌ها برای این تعداد دستگاه اعمال شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه متخلفان از تعرفه‌های ارزان برق موجود در استان سو استفاده می‌کنند افزود: این استان دارای چهار الگوی مصرف برق است که بسیاری از شهر‌های این منطقه از پایین‌ترین تعرفه مصرفی برق کشور برخوردار هستند.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف بالای برق، باعث فشار مضاعف بر شبکه توزیع، ایجاد نوسان در شبکه و در نهایت خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

عوض زاده از دادیار حقوق عامه شهر زاهدان درخواست کرد که تا تعیین تکلیف رمز ارز‌ها از سوی دولت از آزاد سازی ماینر‌های کشف و جمع آوری شده جلوگیری بعمل آید.

سنجش میزان مصرف برق مشترکان در روز‌های مختلف با استفاده از روش‌های با ناظر و بدون ناظر به همراه بهره گیری از نرم افزار، نصب کنتور برای ترانس‌های ۲۰ کیلو ولت، بررسی میزان تولید و میزان مصرف برق مصرفی واحد‌های صنعتی و بررسی راندمان و بازدید‌های سرزده از نیروگاه‌های تولید پراکنده از جمله مطالب عنوان شده در این جلسه برای مقابله با استخراج کنندگان غیر مجاز رمز ارز بود.

همچنین در این نشست مقرر شد با همکاری دستگاه قضایی و مخابرات با صنعت برق اقدامات موثری در جهت شناسایی و جمع آوری دستگاه‌های غیر مجاز رمز ارز انجام شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار