عجیب‌ترین حقایق علمی که هنوز مبهم هستند

در این گزارش ۱۰ تا از نکات علمی و حقایقی را بررسی کرده ایم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،تا به حال به شگفتی‌های دنیای اطراف خود دقت کرده اید؟ دنیای ما بسیار عالم عجیب و جالبی است. در این گزارش ده تا از این موارد را بررسی کرده ایم. بار‌ها چرا‌هایی را مطرح کرده ایم که آنقدر عمومی و عادی شده بودند که کسی به عجیب بودن آن پی نبرده بوده است. با ما همراه باشید.

۱۰- راست دست بودن
تقریبا اکثریت مردم، در هر فرهنگ و نژادی، راست دست هستند. اما چرا؟ هنوز هیچ توضیحی برای این موضوع وجود ندارد. شاید فکر کنید که این موضوع طبیعی باشد، اما این طور نیست. حیوانات نیز، مانند شامپانزه، معمولا یک دست را به دیگری ترجیح میدهند، اما مقیاس آن‌ها برای راست دست بودن (یا چپ دست بودن) به وسعت مقیاس موجود در انسان‌ها نیست.

البته فرضیه‌هایی ارائه شده است، که راست دست بودن به خاطر قسمتی که مربوط به زبان است اتفاق می‌افتد. یا این که از گذشته راست دست بودن در فرهنگ‌ها ترجیح داده میشده و به نوعی عادت آن به مرور زمان در نسل‌ها انتقال یافته است.

۹- پارادوس فرمی
به طور کلی پارادوکس فرمی این سوال را بیان میکند که بیگانگان فضایی کجا هستند؟ بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیارد ستاره مانند خورشید در هر کهکشان وجود دارد؛ و تقریبا ۲۰۰ میلیارد الی ۴۰۰ تریلیون کهکشان در دنیا وجود دارد. به دید آماری نگاه کنیم، حداقل چند ستاره وجود دارد که اطراف آن‌ها سیاره‌ای مانند زمین در مدار خود می‌چرخد. در واقع دانشمندان باور دارند، باید نزدیک به ۱۰۰ میلیارد میلیارد (۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰) سیاره مانند زمین در جهان وجود داشته باشد؟! و حدود ۱ درصد آن‌ها احتمال آن را دارند که زندگی هوشمند و تمدن را بپرورانند یعنی رقمی باورنکردنی نزدیک به ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ یعنی یک میلیارد میلیارد؛ و براورد شده باید نزدیک به ۱۰۰۰۰۰ تمدن هوشمند، در تنها کهکشان ما وجود داشته باشد! ولی خب آن‌ها کجا اند؟ فرمی همین پارادوکس را بیان میکند، که اگر چنین رقمی درست است، بیگانگان کجا هستند؟

۸- استونهنج
در رتبه‌ی هشتم حقایقی که هنوز توضیحی ندارند، استونهنج قرار دارد. دانش و اطلاعات زیادی اکنون از استونهنج وجود دارد، مثلا این که ۴ الی ۵ هزار سال قدمت دارد. به خوبی و دقت بالا بر طبق طلوع و غروب خورشید ساخته شده است. سنگ‌های سنگین و مرتفع آن مایل‌ها توسط انسان باستانی با کمترین ابزار‌ها انتقال داده شده اند. اما چیزی که توضیحی برای آن وجود ندارد این است که، چرا ساخته شده است؟ برخی میگویند یک محل جشن بوده، برخی میگویند آرامگاهه باستانی بوده و برخی میگویند یک نوع ساعت یا تقویم باستانی بوده است، اما هیچ کدام آن‌ها ثابت نشده است.

۷- اتمسفر خورشید گرم‌تر از سطح آن است
سطح خورشید تقریبا دمایی برابر با ۶۰۰۰ درجه سلسیوس دارد! ولی چیزی که جالب است این است که جو و اتمسفر خورشید، نزدیک به ۳ هزار درجه گرم‌تر از سطح آن است! یعنی حدود ۹ هزار درجه سلسیوس! اما چرا؟ البته تئوری‌های زیادی وجود دارد، مثلا این که گرمای اتمسفر توسط شراره‌های خورشیدی یا میدان‌های مغناطیسی خورشید تشدید میشود. اما هنوز بحث زیادی در این باره وجود دارد.

 نکات علمی و حقایقی

۶- خمیازه
یک از کم شناخته شده‌ترین رفتار‌های انسانی خمیازه است. توضیح‌های کلی برای خمیازه وجود دارد که بدن انسان، مقدار زیادی اکسیژن کسب میکند تا ذهن را بیدار کند، یا برای کاری آماده شود. اما تحقیقات نشان میدهد خمیازه اصلا مقدار اکسیژن بدن یا ذهن را افزایش نمیدهد. یعنی عملا توضیح تایید شده‌ای وجود ندارد که انسان چرا خمیازه میکشد و چرا خمیازه دیگران مارا تشویق به کشیدن خمیازه میکند.

۵- اثر پلاسیبو
برای این که خیلی ساده بیان کنیم اثر پلاسیبو چیست، تصور کنید که قرصی به شما داده شود، که هیچ گونه فایده یا کاربردی ندارد؛ و به شما به دروغ گفته میشود که این قرص سردرد را برطرف میکند. حال اگر شما واقعا باور داشته باشید این قرص چنین توانایی دارد، ممکن است واقع سردرد را احساس نکنید! به این اثر پلاسیبو میگویند. یعنی ذهن و بدن به چیزی که انتظار دارند اتفاق بیافتد واکنش میدهند و کسی نمیداند چرا.

 نکات علمی و حقایقی

۴- سرطان در پستانداران بزرگ
در رتبه‌ی چهارم حقایقی که هنوز توضیحی ندارند سرطان قرار دارد. متاسفانه سالانه تعداد زیادی انسان در اثر ابتلا به سرطان فوت میکنند. تحقیقات بیان میکند هرچه تعداد سلول‌های یک پستاندار بیشتر باشد، احتمال ابتلا به سرطان او بیشتر است، اما فیل یا نهنگ بسیار بزرگ‌تر از انسان هستند، اما تابه حال دچار سرطان نشده اند. برای مثال نهنگ به راحتی ۲۰۰ سال عمر میکند. اما در طی ۲۰۰ سال زندگی هیچ وقت دچار سرطان نمیشوند.

۳- قطب‌های مغناطیسی
یک آهنربا همواره دو قطب دارد. قطب n و قطب s. حتی وقتی آهن ربا را به قطعات کوچکتر تقسیم میکنیم، آن‌ها نیز همواره دو قطب دارند. هیچ آهنربای طبیعی (آهنربای دستساز بشر با یک قطب وجود دارد) با تنها یک قطب در دنیا وجود ندارد و کسی علت آن را نمیداند.

 نکات علمی و حقایقی

۲- چرا گاو‌ها یا سمت جنوب اند یا شمال؟
حتی گاوداران نیز به یان موضوع پی برده اند، که گاو‌ها همواره هنگام نشستن یا خوابیدن، به سمت شمال یا جنوب هستند. حتی آهو و گوزن نیز همین طور است. البته این موضوع برای تمام موجودات صادق نیست؛ و فعلا فقط برای گاو و آهو و گوزن دیده شده است.

۱- خواب
تقریبا تمام جانوران دنیا ساعاتی را به خواب اختصاص میدهند؛ و این تنها مختص انسان نیست. اما هیچ کس به طور قطعی نمیداند که چه میشود که ما میخوابیم و چرا میخوابیم. برخی باور دارند خواب برای تشکیل دادن خاطرات است، برخی دیگر باور دارند برای تصفیه کردن مغز از سموم روزانه و …. اما هیچ کدام به صورت قطعی به نتیجه نرسیده اند.

خواب

منبع: ایرابرود

انتهای پیام/

برچسب ها: حقایق علمی ، شگفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
.
۱۲:۲۱ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
ولی من مغزم صوت میکشه وقتی فکر میکنم موجودات فضایی ممکنه وجود داشته باشند واقعا هیجان انگیز ترین اتفاق زندگی من اینه که این کشف بشه و اگر جهان دیگه ای یا بعد زمانی دیگه ای وجود داره کشف بشه¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡¡
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
شک ندارم که وجود دارند. حتماً وجود دارند.
Estonia
ناشناس
۱۶:۲۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
من ادم فضایی ام! چطورید زمینی ها! خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
سلام فضایی جون !!!
چطوری ؟؟؟!!!
⁦⊂(◉‿◉)つ⁩
⁦\(^o^)/⁩
⁦⁦ヽ༼⁰o⁰;༽ノ⁩
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۰۱:۲۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
چقد خنگن این دانشمندا ...خب معلومه نهنگ و فیل سرطان نمیگیرن...اولن غذاشون سالم و طبیعی هستش دوما دائما در حال حرکت و فعالیت هستند برای پیدا کردن غذا...سوما انقد دقدقه مادیگرایی ندارند...دوس داشتید لایک کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
ببین آخه سرطان فقط بحث غذای سالم و تحرک نیست. گاهی وقتا خیلی از زباله هایی که توی دریاها ریخته میشه سرطان زا هستند، یا وقتی مواد شیمیایی کارخونه ها وارد آب دریا میشه، اینا میتونه باعث سرطان بشه. یا حتی اشعه خورشید هم ممکنه باعث سرطان بشه. آخه سرطان هم انواع مختلفی داره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
مقاله ی جالبی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
من نمی دونن چرا بعضی اوقات کارایی انجام میدم که انگار او انجام دادم اما اونو انجام ندادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
سلام لطفا درمورد جایزه هزاره ریاضی هم مطلب بگذارید باسپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
حقایق علمی زیادی وجود داره که هنوز مبهم هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
یه کشف جدید کردم!!! پارادکس فرمی میگه چرا ما موجودات فضایی رو نمیبینیم؟؟؟
جوابش اینه: چون موجودات فضایی دارن بین ما زندگی می کنند.
موجودات فضایی همین افرادی هستند که الکی به کامنت های دیگران منفی میدن.
موجودات فضایی همین افرادی هستند که اگه براشون جوک تعریف کنی، یا متوجه نمیشن، یا شروع به گریه کردن می کنند.
موجودات فضایی اون هایی هستند که بی دلیل دیگران رو مسخره می کنند.
موجودات فضایی اونهایی هستند که در عمرشون یه صفحه کتاب هم نمی خونن ولی همه رو مسخره می کنند.
Estonia
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
به نظرم خودت صد درصد موجود فضایی هستی که چنین کامنت باحالی را قراردادی تا یک مسئله علمی را حل کنی! :)
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۰:۳۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
واے ڪشف خیلی جالبے بود :|
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۵ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
فضایی ها عقده ای هم هستند. منفی های همین کامنت داره نشون میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
تعداد منفی های کامنت حرفم رو تایید میکنه و نشون میده درست زدم وسط هدف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
ای فضایی های فاقد تخیل و عقده ای با منفی هاتون، حرفم رو تایید کردید؛ ممنونم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اینکه میگه نهنگ ها و فیل ها دچار سرطان نمیشن، از کجا فهمیده اند؟؟؟ خُب شاید دچار بشن !!! مگه دانشمندا میرن تمام نهنگ ها و فیل ها رو آزمایش می کنند که اینقدر با اطمینان میگن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
درباره خوابیدن یه نکته عجیب هم هست که گاهی یه نفر چشم هاش خوابه ولی ذهنش بیداره و برعکس، ذهنش خوابه و چشماش بیداره. من یه بار یادمه چند شب کامل، خوابم نمی برد و خودم هم می دونستم که بیدارم، اما همزمان داشتم خواب و رویاهای عجیب و غریب می دیدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
یکی دیگه از نکات عجیب درباره خواب، کسانی هست که توی خواب راه میرن. این مورد واقعاً عجیبه که چطور می تونن تعادل خودشون رو حفظ کنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
البته بی خوابی هم خیلی وحشتناکه. گاهی وقت ها آدم هر کاری میکنه، نمیتونه بخوابه. فکر می کنم، اضطراب و نگاه کردن زیاد به گوشی باعث بی خوابی میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خواب، واقعاً جزو عجیب ترین و شگفت انگیز ترین پدیده هاست. نمیدونم دقیقاً دلیلش چیه ولی به نظرم خوابیدن یک پدیده غیر ارادی هست یعنی آدم وقتی خیلی خوابش میاد، هر چقدر هم سعی کنه جلوی خودش رو بگیره، نمی تونه نخوابه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خواهشمندم از این مطالب علمی بیشتر پخش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
این مطالب علمی باعث میشه آدم چیزهای جدیدی یاد بگیره و کلی هم تحقیق کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
با تشکر از مطالب جالب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
علاوه بر نهنگ و فیل و کوسه، میگن یه نوع صدف دریایی هم هست که ۵۰۰ سال عمر میکنه و علاوه بر اینها ظاهراً یه نوع مرجان دریایی هم هست که ۴۰۰۰ سال عمر داره. البته این مرجان ها گیاه هستند جزو حیوانات نیست ولی به هر حال از لحاظ زیست شناسی، گیاهان هم جزو موجودات زنده محسوب میشن چون هم رشد می کنند و هم تنفس دارند و هم تغذیه می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
AA
۱۸:۳۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
و مهم ترین ویژگی حیات تولید مثل هم دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
داداش مرجان گیاه نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
درست میگی. مطالعه کردم دیدم مرجان ها موجودات زنده و جزو بیمهرگان هستند و جزو گیاهان نیستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
علاوه بر نهنگ ها که ۲۰۰ سال عمر می کنند، میگن یه نوع کوسه توی قطب شمال هست که ۴۰۰ سال عمر داره !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اگر روزی آدم ها بتونند به فناوریِ خوندنِ ذهن حیوانات دست پیدا کنند، میتونن خیلی از نکات تاریخی و زمین شناسی و فسیل ها و ... رو از ذهن نهنگ ها استخراج کنند. آخه نهنگ ها دویست سال عمر می کنند !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
نهنگ ها واقعاً ۲۰۰ سال عمر می کنند ؟؟؟ اگه نهنگ ها می تونستند حرف بزنند، می تونستند خیلی از نکات علم زمین شناسی و اقیانوس شناسی رو که در قرن های پیش اتفاق افتاده، بیان کنند !!! و دیگه لازم نبود دانشمندها اینقدر سختی بکشند که بفهمند مثلاً فلان فسیل چقدر قدمت داره. می تونستند از نهنگ ها بپرسند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اینکه نهنگ ها یا فیل ها سلول های زیادی دارند ممکنه دلیل خوبی نباشه که بگیم چرا سرطان نمیگیرن. درسته که سرطان به سلول ها مربوط میشه، اما به هر حال شاید عوامل دیگه ای هم در ایجاد سرطان نقش داشته باشن. فقط نمیشه یک عامل رو در نظر گرفت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اثر پلاسیبو در حقیقت، یه نوع فریب دادن و تلقین هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ما هم یک طوطی داریم که همیشه خمیازه میکشه !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خمیازه اونقدر مسری و واگیرداره که گاهی وقت ها توی فیلم ها هم خمیازه می کشند، بیننده ها دچار خمیازه میشن !!!
Iran (Islamic Republic of)
سرگردون
۱۶:۴۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
منکه اسم خمیازه میاد یا جایی نوشته شده باشه خمیازه میکشم !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
سرفه = اوهوم اوهوم
عطسه = عچیووووو
خمیازه = ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.
.
.
شاید بشه = یاااااااااااااایییووووااااااییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
شکلک خمیازه:

(*'ο'*)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
شکلک خمیازه

(-^〇^-)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اینکه بعضی پدیده ها مبهم هستند، شاید به این خاطر هست که نحوه ی آزمایش هایی که روی این پدیده ها انجام میشه، مناسب نیست. وگرنه اینقدرها هم مبهم نیستن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
وزن هر کدوم از اون سنگهای استونهنج بیش از بیست تُن هست !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
جالبه دمای اتمسفر خورشید ۹۰۰۰ درجه و دمای سطح خورشید ۶۰۰۰ درجه و دمای مرکز خورشید ۱۵ میلیون درجه سانتیگراده !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
میگن دمای مرکز خورشید خیلی بیشتر از دمای سطح خورشیده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
در مورد نظریه فرمی، شاید اصلاً موجودات فضایی وجود داشته باشن و به دلایلی دوست نداشته باشند با ما ارتباط داشته باشیم. یعنی یه جورایی خودشون رو مخفی می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
میگن اون استونهنج یه رصدخانه برای تعیین زمان خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی بوده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
میگن راست یا چپ‌دست بودن، ۲۵ درصدش ژنتیکیه و ۷۵ درصد اکتسابیه یعنی در اثر عادت ها و محیط زندگی ایجاد میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
در مورد اون پارادوکس فرمی، میشه گفت که شاید موجودات فضایی تکنولوژی و دانش کافی برای ارتباط با آدم ها رو نداشته باشند. ولی ممکنه وجود داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
یادم باشه اگر خواستم برم مسافرت، یه گاو با خودم ببرم که جهت های جغرافیایی رو بهم نشون بده !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ممد
۱۸:۰۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ماااااا مااااااا
من خیلی وقته مسافرت نرفتم ماااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
یه مثال از اثر پلاسیبو میتونه این باشه که مثلاً شما می خواهید با یه نفر مسابقه بدهید . حالا هر مسابقه ای. اما نمی دونید که اون رقیب تون، چقدر مهارت داره.
بنابراین شما سعی خودتون رو می کنید و تا مرز پیروزی هم جلو میروید. اما یه دفعه یه نفر به شما میگه که این رقیب، خیلی ماهر هست و همیشه قهرمان بوده و همه رو شکست داده. وقتی این حرف ها رو به شما تلقین می کنند، شما که تا نزدیکی پیروزی بودید، روحیه خودتون رو از دست می دید و بازنده میشید. این ماجرا برای خود من اتفاق افتاده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اون اثر پلاسیبو هم واقعاً خودم بارها تجربه کرده ام. یه چیزی شبیه همون تلقین خودمون هست. مثلاً وقتی توی بچگی می خواستم دوچرخه سواری یاد بگیرم، تعادل نداشتم و بابام پشت دوچرخه رو می گرفت و یواشکی منو رها می کرد تا خودم رکاب بزنم. من تا وقتی که فکر می کردم، بابام هنوز دوچرخه رو گرفته، تعادل داشتم، اما یه لحظه که نگاه می کردم و می دیدم که بابام دوچرخه رو رها کرده، سریع می خوردم زمین !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اینا همه چرا شبیع همه داستان های کامنت پایینی ها همشونو بهونین خیلی باحالن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
همه شون در ادامه ی هم هستند. و وقتی همه شون رو بخونید، کل ماجرا معلوم میشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
در مورد بحث خمیازه، من یه چیزی رو تجربه کردم که خمیازه تاثیر زیادی روی گرفتگی و باز شدن گوش داره. یعنی گاهی اوقات که گوش آدم دچلر گرفتگی هست، چند بار خمیازه کشیدن یه جورایی باعث میشه قسمت پایین گوش درونی تحت فشار قرار بگیره و نمی دونم چه اتفاقی میفته که گوش آدم باز میشه.
از طرف دیگه، همه مون می دونیم که مایع گوش درونی، وظیفه ی حفظ تعادل آدم رو برعهده داره و جابه جا شدنش باعث سرگیجه و گاهی تهوع میشه. حالا اگر این دو موضوع رو کنار هم قرار بدیم، یه جورایی میشه گفت خمیازه کشیدن روی گوش درونی آدم تاثیر میگذاره و از این طریق روی بحث خستگی یا خواب آلودگی یا سرگیجه تاثیرگذاره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
در مورد پارادکس فرمی، نظریه ابعاد بالاتر (به ویژه بعد چهارم) و همچنین نظریه کرمچاله ها و خطوط زمانی موازی ، شاید بتونه تا حدودی پارادکس فرمی رو حل کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
سلام yic ، ممنونم که این داستانک شگفت انگیز (!!!) منو درج کردید. فکر کنم بخش ۱ و بخش ۸ رو من درست ارسال نکرده بودم یا شاید هم چون طولانی بودند، درج نشدند.
من بخش ۱ و بخش ۸ رو کمی خلاصه کردم و می فرستم. چون همه ی بخش ها به هم مربوط هستند و اگه یه بخشی نباشه، کل داستانک ناقص میشه.
راستش این نوع داستان نویسی، یک روش خیلی جالب و جدیده که سعی کردم به صورت تمرینی اینو بنویسم. در این روش داستان نویسی، بخش های مختلف داستان مثل تکه های پازل هستند که هر کدوم به صورت جداگانه هستند اما وقتی تمام این بخش ها کنار همدیگه قرار می گیرند، داستان کامل میشه و یک حالت معمایی داره.
Iran (Islamic Republic of)
داستان عجیب بخش ۲
۰۹:۲۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
من کلاس دوم هستم و یک داداش بزرگتر دارم که کلاس پنجمه. ما توی روستا زندگی می کنیم. داداش بزرگه ام همیشه درباره موجودات فضایی حرف میزنه و کارتون های فضایی نگاه میکنه و میگه چند روز پیش توی کارخونه ی متروکه، یه موجود ترسناک دیده. داداش بزرگه ام میگه قبلاً هم یه موجود فضایی رو توی زیر زمین خونه مون دیده. ما پاییز و زمستون مدرسه میریم و تابستون ها بعضی روزها توی مزرعه ی خودمون کار می کنیم و بعضی روزها هم توی باغ بابابزرگم بازی می کنیم. بابابزرگم همیشه ماجراهای های ترسناکی تعریف میکنه و میگه قدیم ها موجودات ترسناکی مثل مردزما و آل و دوالپا وجود داشتند که خیلی ترسناک بودند.
چند روز پیش، بابابزرگم پیش یک مرد دیگه نشسته بودند و درباره مردزماها حرف می زدند. اون مرد می گفت که یه شب برای آبیاری به زمین کشاورزی رفته بوده، یکدفعه یه موجود ترسناک به طرفش میاد و میخواد اون رو بخوره. اون هم سریع متوجه میشه که اون موجود ترسناک مردزما هست و خیلی می‌ترسه اما سعی می‌کنه ترسش رو نشون نده، چون اگه آدم نترسه، مردزما نمی تونه اون رو اذیت کنه اما اگه بترسه دیگه هیچ راه فراری از دست مردزما نداره. بعدش میگفت که با بیل به مردزما حمله کرده و مردزما فرار کرده و اون مرد هم با ترس به روستا برگشته.
Iran (Islamic Republic of)
س۱۳۸۷
۱۱:۴۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
نه بابا منم آدم فضایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
عزیزم داستانه. واقعی نیست.
التماس تخیل !!!!
Iran (Islamic Republic of)
محسن یگانه تحقیقی
۱۵:۱۹ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
داداش اگه این ایده هات رو بفرستی واسه بالیوود و هالیوود از روش فیلم می‌سازن کلی پولدار میشیا. خلاصه حیف تو هست که ایران بمونی تلف بشی از ایران برو داداش من. خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۳ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
کسانی که تخیل ندارند، احتمالاً جزو موجودات فضایی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۵ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
اولا ببین اینا داستانه پس الکی نترس.
دوما درسته داستانه ولی معنیش این نیست که باحال و جالب نباشه.
سوما اونایی که مسخره ت کردن فوق العاده آدمای بی ارزشی هستن. اگه خود طرفو ببینی یه نیم نگاهم بهش نمیندازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۰۶ آبان ۱۴۰۰
۱۳:۰۵
ممنونم که حداقل یک نفر پیدا شد که از مسخره کردن بدش بیاد.
آخه اگر کسی واقعاً از کامنت دیگران خوشش نمیاد، می تونه نخونه یا بگه من خوشم نمیاد. اما من هر وقت اینجا کامنت گذاشتم، یا قبلاً وبلاگ می نوشتم، همیشه یه عده هستند که میان توهین و مسخره می کنند. آخه چرا واقعاً ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
داستان عجیب بخش ۳
۰۹:۲۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خونه ی ما توی روستا یه حیاط بزرگ داره که یه طرف حیاط، یک انباری هست که چند پله به سمت پایین داره و شبیه یه زیرزمین هست. وقتی اونجا زندگی می کردیم، دبه های ترشی و خیارشور رو توی اون انباری میگذاشتیم و من و داداش کوچیکه ام همیشه دزدکی میرفتیم و از اونا می خوردیم !!!
یادم هست، یه بار که خودم تنهایی رفته بودم توی انباری ، دیدم یه موجودی شبیه موجودات فضایی داشت از دبه خیارشورها تند تند بر میداشت و می خورد ! چون انباری تاریک بود، من خوب قیافه اش رو ندیدم و فقط سایه اش رو دیدم؛ اما اون وقتی متوجه من شد، خیلی سریع، چندتا خیارشور برداشت و با سرعت خیلی زیاد از انباری بیرون رفت و از بالای دیوار حیاط فرار کرد.
Iran (Islamic Republic of)
داستان عجیب بخش ۴
۰۹:۲۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
من خودم تا حالا موجودات فضایی رو ندیدم، ولی داداش بزرگه‌م که کلاس پنجمه اونا رو دیده. یه بار تمام پول توجیبی‌هام رو جمع کردم و کلی هله هوله خریده بودم و اونا رو توی کمد گذاشتم. شب که خوابیدم و فردا صبح بیدار شدم دیدم تمام هله‌هوله‌ها خورده شده. داداشم گفت حتماً موجودات فضایی اومدن اونا رو خوردن، آخه موجودات فضایی خیلی هله‌هوله دوست دارند. من باور نکردم. روز بعدش دوباره یه مقدار هله هوله خریدم و توی کمد گذاشتم، و با داداشم تصمیم گرفتیم که تمام شب بیدار باشیم تا ببینیم کی میاد هله هوله‌ها رو میخوره. من خوابم گرفت اما داداشم می گفت تا صبح بیدار بوده و با چشمای خودش دیده که موجودات فضایی اومدن و دوباره همه چیز رو خوردن. البته چند روز بعدش چند تا از هله هوله‌ها رو توی کوله پشتی داداشم پیدا کردم. ولی داداشم گفت که این هم کار موجودات فضایی بوده که می‌خواستن من فکر کنم که داداشم اونا رو خورده. اما من زرنگ تر از اونم که گول بخورم. می‌دونم کار خودِ موجودات فضایی بوده.
Iran (Islamic Republic of)
داستان عجیب بخش ۵
۰۹:۲۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
من و داداش کوچیکه ام توی مدرسه روستا درس می خونیم. من کلاس پنجمم و داداش کوچیکه ام کلاس دومه. همه میگن داداش کوچیکه ام خیلی درسخونه و همیشه توی امتحان ها نمره ی خوب می گیره ولی من هر کاری می کنم اصلاً حوصله ی درس خوندن ندارم و همیشه مجبورم توی امتحان ها، از روی برگه ی بغل دستی تقلب کنم !!

الانم چند روز دیگه امتحان دارم و اصلاً حوصله ی درس خوندن ندارم. خیلی غمگینم. من همیشه وقتی غمگین میشم، اول میرم از زیرزمین توی حیاطمون، دزدکی کمی ترشی و خیارشور و لواشک بر می دارم !! (آخه من هله هوله های تررررش و خوشششمززززه رو خیلی دوست دارم؛ چند دفعه هم داداش کوچیکه ام رو گول زده ام و هله هوله هاش رو خورده ام) البته اگه مامانم بفهمه، با جارو و دمپایی منو تنبیه می کنه، ولی من خیلی ماهرم و جوری هله هوله ها رو بر می دارم که هیچکس نمیفهمه !!!

بعد از اینکه هله هوله ها رو بردارم، میرم کنار رودخونه ی روستا زیر درخت بزرگ دهکده میشینم و تا غروب هله هوله می خورم و غم و غصه ها رو فراموش می کنم. الانم دارم میرم به سمت انباری زیر زمین تا هله هوله ها رو بردارم !
Iran (Islamic Republic of)
داستان عجیب بخش ۶
۰۹:۲۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
من یک موجود فضایی هستم که مدتها پیش با سفینه ی فضایی کوچیکم داشتم توی فضا گردش می کردم که یهو سفینه ام خراب شد و مجبور شدم روی کره ی زمین در یک روستا و کنار یک کارخونه ی قدیمی و متروکه فرود بیام. بعد از مدتها، فهمیدم که در این سیاره، موجوداتی به اسم آدم زندگی می کنند و یکی از همین آدم ها که نگهبان اون کارخونه ی قدیمی بود، با من دوست شد و به من اجازه داد که داخل اون کارخونه توی یک انباری که محل نگهداری مرغ و خروس ها بود، زندگی کنم، البته به شرطی که کسی من رو نبینه و من هم قول دادم که روزها داخل اون انباری بمونم و فقط شب ها از انباری بیرون بیام.
ما موجودات فضایی، علاقه ی زیادی به خوراکی های خوشمزه و هله هوله و خیارشور و ترشی داریم و اون نگهبان مهربون هم همیشه برای من هله هوله های خوشمزه میاورد. در مدتی که روی کره ی زمین بودم، سعی کردم با بعضی آدم ها دوست بشم تا شاید آدم ها به من کمک کنند که سفینه ام رو تعمیر کنم و به سیاره ام برگردم، اما آدم ها از من می ترسیدند. مثلاً یک شب یک نفر رو دیدم که توی زمین کشاورزی مشغول آبیاری بود، وقتی به پیش او رفتم، او فکر کرد که من میخوام بخورمش و با بیل به دنبال من افتاد.
یک روز دیگه، نزدیکای غروب که هوا میخواست تاریک بشه، من از توی انباری مرغ و خروس ها بیرون اومدم اما نگهبان کارخونه رو ندیدم، به جایش یک پسربچه توی کارخونه بود که تا من رو دید، فرار کرد داخل اتاق نگهبانی و در رو بست. من فکر می کردم که او شاید بتونه سفینه ی من رو تعمیر کنه، به همین دلیل به سمت اتاق رفتم و سلام کردم اما پسربچه جواب نداد و از اتاق بیرون نیومد. از پنجره ی اتاق نگاهی به داخل انداختم، دیدم خیلی ترسیده و گوشه اتاق نشسته. به سختی از دیوار اتاق بالا رفتم و سعی کردم از دودکش اتاق بهش بگم که من هیولا نیستم اما در همون لحظه، پدر اون بچه با یک قابلمه غذا وارد باغ شد و من هم رفتم و در انباری پنهان شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اینا که اینقدر منفی میدن واقعاً دلیلشون چیه؟؟؟
انتظار دارن همیشه درباره قیمت مرررررغ مطلب نوشته بشه ؟؟؟
یا اینکه فاقد قوه تخیل هستند و فقط مطالب درباره گرونی و بدبختی و مرررغ و تخم مررررغ به ذائقه شون خوش میاد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
منفی ها نشون میده که این داستانک واقعاً ترسناک و عجیب و شگفت انگیز بوده و این قابلیت رو داره که جزو داستان های شاهکار جهان باشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۷ آبان ۱۴۰۰
ای کسانی که منفی داده اید
.
.
.
.
یه موجود فضایی پشت سرتونه و الان شما رو می خوره !!!
Iran (Islamic Republic of)
داستان عجیب بخش ۷
۰۹:۲۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
من معلم یک مدرسه توی یک روستا هستم. آب و هوای روستا خیلی بهتر از شهر هست. منظره های طبیعی روستا هم خیلی زیباست. مدرسه ی روستا در کنار باغ ها قرار داره و در دو طرف مسیر رسیدن به مدرسه، درخت های بزرگ قرار دارند و در یک طرف جاده به صورت موازی، یک رودخانه هست که روی اون، پُل های کوچیکی ساخته شده است.
منظره ی این جاده در چهار فصل سال، بسیار زیبا و دل انگیزه؛ موقع پاییز، روی جاده و رودخونه پر از برگ های زرد هست که زیر پای رهگذرها خش خش می کنند. موقع زمستون که میشه، جاده پر از برف میشه و رودخونه یخ میبنده، اما از زیر یخ و برف ها همچنان آب جریان داره. موقع بهار، درختهای دو طرف جاده شکوفه می زنند و روی آب رودخونه پر از شکوفه های خوشبو میشه. اوایل تابستون هم صدای وزیدن باد بین برگهای درختان و صدای پرنده ها بسیار دلنشین هست.
بچه های مدرسه هم همگی باهوش و درسخون هستند، به خصوص دو تا برادر که یکی شون کلاس دومه و خیلی زرنگ و باهوشه و برادر بزرگه که کلاس پنجمه قبلاً کمی بازیگوش بود و همیشه توی امتحان ها تقلب می کرد ! اما الان چند روزی میشه که این برادر بزرگه هم درسخون شده ! به خصوص چند روز پیش که امتحان گرفتم، اون برادر بزرگه با یک عینک عجیب اومده بود و همه ی سوال ها رو درست جواب داده بود ! دلیلش هم اینه که من معلم بسیار توانمندی هستم و روش های نوین تدریس من باعث شده که اون بچه ها درس رو خوب یاد بگیرند !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
تعجب می کنم اینها که منفی میدن موقع مهد کودک که براشون قصه تعریف می کرده اند، چه واکنشی داشته اند؟؟؟ البته خودم اینجور موارد زیاد دیدم. مثلاً یه جوک برای یکی تعریف می کنی، چند روز بعد می فهمه چی گفتی!!! یا اینکه جوک میگی، طرف شروع میکنه گریه کردن !!!
Iran (Islamic Republic of)
داستان عجیب بخش ۹
۰۹:۲۵ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
من داداش کوچیکه هستم و توی دهه ی ۹۰ به دنیا اومدم. ما دهه نودی ها، خیلی پیشرفته هستیم و از همون دوران نوزادی با گوشی های لمسی و تکنولوژی های پیشرفته آشنا میشیم. من خودم یه دونه گوشی لمسی گنده دارم که صفحه نمایشش اندازه ی نون لواشه !! و از صبح تا شب سرم توی گوشیه !! البته همه اش در حال مطالعه ی مطالب درسی هستم (باور کنید راست میگم) !!!
اون موجود فضایی شکمو با این داداش بزرگه ی تنبلِ من، برام نقشه کشیده بودند که وقتی من خوابیدم، هله هوله های خوششمززه ی من رو بدزند ! اما نمی دونستند که من توی کمد هله هوله ها، دوربین مدار بسته نصب کرده بودم و عکس اون موجود فضایی شکمو رو ذخیره کرده ام !!!
حالا هم به اون موجود فضایی و داداشم گفته ام که باید سه برابر اون هله هوله هایی که برداشتند، برای من بیارند، وگرنه عکس اون موجود فضایی رو میذارم توی شبکه های اجتماعی تا همه اون رو پیدا کنند !!!


پی نوشت:
آخرین خبرها حاکی از آن است که یک مغازه ی هله هوله فروشی مورد سرقت قرار گرفته است ! طبق گفته ی شاهدان عینی، یک موجود فضایی، با عجله کلی هله هوله از این مغازه برداشته و فرار کرده است !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خداوند بشدت تو رو شفای عاجل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
سعدی میگفت هنرمند هر جا که رود قدر بیند و در صدر نشیند و بی هنر لقمه چیند و سختی بیند!!!
کامنت ۱۲:۰۷ نشون میده که این حرف سعدی چندان هم درست نیست. خیلی از ما دوست داریم بیشتر درباره قیمت مرغ و تخم مرغ حرف بشنویم.
قضاوت با خودتون.
Iran (Islamic Republic of)
میرعلی حسینی
۱۴:۳۸ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
ماشالله معلومه چقدر پیشرفته این شما دهه90 ها
خدا شفا بده فقط همین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
اشکال نداره. هر چقدر دوست دارید مسخره کنید و توهین کنید. انتظاری غیر از این هم نمیشه داشت. امثال شما، سعدی و حافظ رو هم مسخره می کنید، من که جای خود دارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۰۵ آبان ۱۴۰۰
خخخ میشه این جمله رو یکی ترجمه کنه:

"معلومه چقدر پیشرفته این شما دهه90 ها"
آخرین اخبار