بسته اخبار انتظامی استان کرمان؛

کشف ۱۹۰ کیلو تریاک در درگیری شبانه تکاوران پلیس/ پلمب ۱۵واحد صنفی درجیرفت

با بسته اخبار انتظامی امروز ۲۶مهر ۱۴۰۰همراه سایت باشگاه خبرنگاران جوان مرکز کرمان باشید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، دربسته انتظامی امروز می‌خوانیم:

درگیری شبانه تکاوران پلیس با قاچاقچیان تریاک

سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر فرماندهی انتظامی استان کرمان از درگیری شبانه ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش زهکلوت با قاچاقچیان مسلح و کشف ۱۹۰ کیلو تریاک در این عملیات خبر داد.

سرهنگ مهدی توسنگ گفت: ماموران یگان تکاوری ۱۱۵ بخش زهکلوتِ شهرستان رودبار جنوب، هنگام گشت زنی شبانه حوالی روستای چاه علیشاه بخش جازموریان به یک دستگاه وانت نیسان و یک دستگاه پژو ۴۰۵ عبوری از نقاط فرعی مشکوک و به آن‌ها دستور ایست دادند.

او افزود: سرنشینان این خودرو‌ها در مواجهه با حضور پلیس، اقدام به تیراندازی به سمت ماموران و فرار به سمت نقاط بیابانی کردند و در ادامه پس از مواجهه با آتش پر حجم ماموران ضمن رها کردن وانت با خودروی پژو از محل درگیری فرار کردند.

سرپرست قرارگاه عملیاتی ابوذر تصریح کرد: ماموران ضمن پاک سازی اولیه منطقه درگیری از وانت نیسان، ۱۹۰ کیلو تریاک کشف کردند که اقدامات بعدی برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

 پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در جیرفت

فرمانده انتظامی جیرفت از اجرای طرح نظارت بر صنوف و پلمب ۱۵ واحد صنفی متخلف در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ رضا محمدرضایی گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی با راه اندازی تیم تلفیقی با اتاق اصناف جیرفت به منظور ساماندهی واحد‌های صنفی و برخورد با صنوف متخلف و فاقد پروانه کسب از ۳۷ واحد صنفی در این شهرستان بازدید کردند.

او افزود: دراین طرح، تعداد ۱۵ واحد صنفی متخلف به علت نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن ضوابط و مقررات مربوطه پلمب و از ادامه فعالیت آن‌ها جلوگیری شد.

فرمانده انتظامی شهرستان جیرفت از شهروندان خواست، در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی، خصوصاً موضوعاتی مانند فاقد پروانه کسب، رعایت نکردن بهداشت یا احتکار اقلام و تخلفات دیگر را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

ضرورت ایجاد بازداشتگاه تجمیعی در شهرستان کرمان

دادخدا سالاری، دادستان کرمان به همراه جمعی از مسئولان قضایی با فرمانده انتظامی استان دیدار و ضمن تبریکِ هفته ناجا در خصوص برخی موضوعات حوزه کاری با سردار ناظری گفت وگو کرد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمان در این نشست در خصوص بازدید مستمر از تحت نظرگاه‌ها و بازداشتگاه‌ها به منظور بازبینی مولفه‌های حقوق شهروندی، ضرورت ایجاد بازداشتگاه تجمیعی در شهرستان کرمان و افزایش ظرفیت مراکز ماده ۱۶ ساماندهی معتادان متجاهر موضوعاتی را مطرح کرد.

فرمانده انتظامی استان نیز با تاکید بر پیشگیری از سرقت به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی پلیس بر اولویت بخشی به تجهیز کلانتری و دیگر مقر‌های انتظامی به سامانه‌های الکترونیک برای حذف پرونده‌های کاغذی توصیه کرد.

سردار ناظری، کلانتری ۱۳ شهرستان کرمان را از لحاظ ارسال پرونده به مراجع قضایی از طریق سامانه‌های الکترونیک در سطح کشور پیشتاز ذکر و بر هرگونه تلاش برای افزایش خدمات رسانی بهتر و سریعتر به شهروندان و مراجعین تاکید کرد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.