وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: خوشنویسی هنری است که در تمامی فرهنگ‌ها به چشم می‌خورد و تمامی اجزا و عناصر تشکیل دهنده آن تعادل میان فاخر و زیبایی ظاهری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، محمدمهدی اسماعیلی در پیامی به مناسبت برگزاری ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی ایران که در قزوین در حال برگزاری است، افزود: سپاس خدایی را که به انسان نوشتن آموخت و سپس او را به طریقی رهنمون نمود تا از قلم به‌عنوان ابزاری برای هنر بهره­ گیرد و خوشنویسی را برگزیند و از همین منظر خوشنویسی هنری است که در تمام فرهنگ‌ها به چشم می­خورد، اما در مشرق زمین و در سرزمین­های اسلامی و به ویژه در ایران عزیز و سربلند اهمیت بسیاری در میان هنر‌های بصری یافته است. خوشنویسی اسلامی و ایرانی تعادلی است میان تمامی اجزاء و عناصر تشکیل دهنده آن، تعادل میان محتوای فاخر و زیبایی ظاهر.

وی یادآورشد: خوشنویسی همواره به عنوان والاترین هنر در جغرافیای سرزمین پهناور این مرزو بوم مورد توجه بوده‌است و در این رهگذر ارزش­ها و عقاید مردمان این سرزمین قدسی در اوجِ قدرت و نهایتِ ظرافت در این هنر تجلی یافته و خوشنویسی به مانند محوری در میان سایر هنر‌های بصری ایفای نقش کرده است، زیرا این هنر والا در خدمت کتابت قرآن مقدس آسمانی و مهم‌ترین پیام وحیانی قرار گرفت و به‌همین واسطه میزان و منزلت فراوان دید.

اسماعیلی اظهار داشت: جای بسی خرسندی است که دوسالانه ملی خوشنویسی ایران با موقعیتی خوش سابقه نزد اهالی فرهیخته خوشنویسی و هنرمندان جایگاهی نیکو یافت و اینک، برای ششمین دوره متوالی سربرافراشته تا یک‌بار دیگر این میراث فاخر هنری را به شایستگی نمایان سازد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سرزمین فرهنگ مدار و هنرخیز قزوین این روز‌ها میزبان رویدادی است که هنر بلندمرتبه و فاخر خوشنویسی را به تصویر می‌کشد تا به جهانیان اعلام کند؛ سرزمینی که حافظ گنجینه‌های ارزنده بشری و حاوی غنی‌ترین خزینه ادبی و اصیل‌ترین مبانی فرهنگی و هنری است تا همیشه بر بلندای تاریخ می‌درخشد.

اسماعیلی افزود: گرامی می‌دارم یاد و خاطره بزرگان عرصه خوشنویسی و قدردانی می‌نمایم از فرهیختگان و نام آوران این هنر قدسی و همچنین از عوامل و دست‌اندرکاران دوسالانه ملی خوشنویسی ایران، و امیدوارم به فضل و مدد الهی این رویداد مبارک دریچه‌ای نو و مسیری تازه را در پهنه‌ی گسترده فرهنگی و هنری کشور بگشاید و موجبات رونق و اعتلای خوشنویسی را بیش از پیش فراهم نماید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعدازظهر دوشنبه به منظور شرکت در آیین اختتامیه ششمین دوسالانه ملی خوشنویسی به قزوین سفر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.