استاندار کرمان گفت:برای تهیه مواد ضد عفونی مدارس باید واحد‌های تولیدی و صنایع بزرگ به صورت ثابت و با برنامه مشخص به کمک آموزش و پرورش بیایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، شورای آموزش و پرورش استان کرمان صبح امروز در استانداری کرمان با حضور استاندار تشکیل شد.

در این جلسه استاندار شروع مسئولیت شهردار کرمان را که دراین جلسه حضور داشت تبریک‌ گفت و افزود: نقش شهردار در حمایت از جشنواره‌های فرهنگی و هنری دانش آموزان وحمایت از پژوهش سرا‌ها مهم است و باید با تعامل سازنده ای با آموزش و پرورش در کنار سایر مسئولیت‌ها داشته باشد.

زینی وند از فعال بودن استان در جشنواره جوان خوارزمی قدردانی کرد و گفت: برای حفظ این موقعیت خوب باید همه‌ دستگاه‌ها و دانشگاه‌ها و فنی و حرفه‌ای با دانش آموزان و آموزش و پرورش تعامل کنند و در حوزه تجهیزات سازمان مدیریت به دانش آموزان کمک کنند.

استاندار در بحث بازگشایی مدارس نیز گفت: باید دستورالعمل های تعریف شده را اجرا کنیم و مدارس هم حتما با خیران و امکانات محلی کار را پیش ببرند و شهرداری نیز به مدارس حاشیه شهر برای تامین امکانات به ویژه در تامین‌ مایحتاج بهداشتی کمک کند و از والدین خواهش می کنم در حد توان دانش آموزان را برای ورود به مدرسه با تهیه ماسک و مواد ضد عفونی مجهز کنند تا مدرسه به دانش آموزان بی بضاعت بیشتر رسیدگی کند.

او افزود: اگر مراقبت‌های همگانی اجرا شود نگرانی از بابت بازگشایی نخواهیم داشت و تعطیلی مدارس دیگر قابل قبول نیست، زیرا آسیب‌های بدی دارد. برای تهیه مواد ضد عفونی مدارس باید واحد‌های تولیدی و صنایع بزرگ در حوزه تامین مواد بهداشتی و ضد عفونی به صورت ثابت و با برنامه مشخص کمک کنند.

زینی وند ادامه داد: بازرسی از مدارس به صورت منظم صورت بگیرد و مدیران مدرسه نیز بر شرایط بهداشتی مدارس بخوبی نظارت کنند.

 اسکندری نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مدارس زیر سیصد نفر از اول آبان به صورت ترکیبی با گروه‌های ده تا ۱۵ نفره بازگشایی می شوند و کم کم از ۱۵ آبان همه مدارس بازگشایی می شوند و مدیران نیز بر اساس فرم‌های خود ارزیابی اعلام آمادگی می کنند که شرایط مدرسه چگونه است و تیم‌های ارزیابی آموزش و پرورش نیز بعد از اعلام آمادگی مدیر بر شرایط نظارت می کنند و تصمیم به بازگشایی می گیرند.

او ادامه داد: مواد ضد عفونی کننده و بهداشتی به محض اینکه به استان ارسال شود  توزیع خواهد شد و بخشی را نیز در استان تهیه کرده ایم که از پنج شنبه آینده با اولویت مناطق کمتر برخوردار توزیع می کنیم.

اسکندری نسب تصریح کرد:از نظر واکسیناسیون نیز تا صبح امروز ۷۶ درصد دانش آموزان واکسینه شدند که از میانگین کشوری بالاتر است همچنین مصوب شد صنایع بزرگ نیز برای تامین مواد بهداشتی مدارس کمک کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار