جعفری گفت: موفقیت کنکوری‌های تحت حمایت کمیته امداد در سال۱۴۰۰ جهش قابل توجه داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی جعفری معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی در مراسم تجلیل از استعداد‌های برتر و تحصیلی کمیته امداد گفت: از ۷۰۰ هزار نفر دانش آموزان تحت پوشش کمیته امداد، ۲۵ هزار نفر به مرحله کنکور رسیده و از ۱۸ هزار نفر که به طور جدی وارد مرحله درس خواندن برای کنکور شده اند، تعدادی رتبه‌های برتر آورده اند.نقش خیرین در حوزه فرهنگی، تحصیلی و دانش آموزی در این موفقیت قابل توجه است.

جعفری گفت: از ۱۸ هزار نفر دانش آموز کنکوری تحت پوشش کمیته امداد در سال۱۴۰۰، ۸ نفر رتبه‌های زیر ۱۰۰، ۶۵ نفر رتبه‌های زیر ۵۰۰ کنکور سراسری، ۱۴۴ نفر بین رتبه‌های ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ و ۱۱۸۶ نفر رتبه‌های ۴ رقمی کسب کرده اند.

جعفری افزود: پشتیبانی در توانمند سازی دانش آموزان بسیار مهم است. از سال آینده در برنامه ما پشتیبانی از ۱۶۵ هزار نفر دانش آموز پایه نهم در زمینه پرورش استعداد‌های فنی و حرفه‌ای خواهد بود.

معاون فرهنگی کمیته امداد گفت: برگزیدگان کنکور امسال ۱۲۰۰ نفرشان در شهر‌ها و حدود ۸۰۰ نفر در مناطق محروم و حاشیه‌ای روستا‌ها هستند.بیشترین دانش آموزان برگزیده، از رشته انسانی بودند که ۱۱۳۳ نفر را شامل می‌شوند.

سید مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی سخنران بعدی بود که طی سخنانی بیان کرد: بر اساس آموزه‌هایی که از امام خمینی و رهبری معظم گرفتیم، شأنی جز نوکری و خدمتگزاری نداریم. در برنامه‌های آینده کمیته امداد به عنوان یک راهبرد در خدمت دانشجویان و برگزیدگان خواهیم بود. این نهاد مقدس باید در خدمت محرومان و جامعه هدف باشد.

وی به اقدامات علمی و تحصیلی این نهاد که در حال اجراست اشاره کرد و گفت: برنامه‌های سنگینی را در حوزه فرهنگی آغاز کرده ایم و هم اکنون متناسب با زمان و مسئولیت‌های اجتماعی است که با قوت ادامه پیدا می‌کند. اگر همه بخش‌ها مسئولیت‌های اجتماعی را در جایگاه خودشان انجام دهند بسیار خوب است. زنده نگه داشتن و استفاده بهینه از استعداد‌ها ضروری است.

بختیاری افزود: وزارت آموزش و پرورش در این امر بسیار کمک کننده ما بوده است. عدد دانش آموزان ما ۷۳۰ هزار است و ما این موضوع را از طریق  وزارت آموزش و پرورش مطلع شدیم و با برسی‌ها اجازه نمی‌دهیم کسی ترک تحصیل کند و مسائل مالی آن‌ها بررسی خواهد شد. صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، وزارت بهداشت، دانشگاه آزاد و پیام نور به مسئولیت‌های خودشان عمل می‌کنند و ما ضامن دانشجویی هستیم که درخواست وام کند و ضامن نداشته باشد زیرا وظیفه‌ی ما حفظ کرامت این عزیزان است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار