اجرای ۹۰ طرح پژوهشی طی سه سال اخیر

علی کاشی معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه تربیت بدنی از اجرای ۹۰ طرح پژوهشی طی سه سال اخیر خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری و مطبوعاتی رئیس و معاونان پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با اصحاب رسانه امروز ۲۶ مهر ماه با حضور علی شریف نژاد رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و علی کاشی معاون پژوهشی و فناوری، در این پژوهشگاه در حال برگزاری است.

کاشی، معاون پژوهشی و فناوری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی طرح‌های پژوهشی اظهار کرد: در این طرح دو چالش وجود دارد که دستگاه‌های دولتی از این طرح‌ها حمایت نمی‌کنند و چالش بعدی این است که زیر ساخت‌هایی برای این طرح‌ها در دستگاه‌های دولتی وجود ندارد. طی ۳ سال اخیر همانند ۲۰ سال در حوزه‌های طرح‌های پژوهشی پیشرفت داشته‌ایم و توانستیم ۹۰ طرح پژوهشی را به اجرا برسانیم.

او افزود: ۸۴ درصد در آمد پژوهشگاه از محل پژوهش و طرح‌های فناورانه است. با همکاری‌ شرکت‌های دانش بنیان ایران می‌تواند در حوزه‌های طرح‌های فناورانه بسیار موفق باشد، زیرا جوانان نخبه و خوب با استعداد‌های درخشانی در این حوزه هستند که می‌توانند در حوزه طرح‌های فناورانه خوش بدرخشند.

کاشی ادامه داد: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی توانسته در حوزه‌های طرح‌های فناورانه و پژوهش برای فعالان و علاقه‌مندان این حوزه کمک کننده باشد چرا که این پژوهشگاه با اساتید و دانشجویانی که دارد توانسته شغل‌ها و مجموعه‌های پژوهشی خوبی را راه اندازی کنند.

از ایده‌های نوین فناورانه حمایت می‌شود

در ادامه نشست خبری و مطبوعاتی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی محمد شریعت زاده، معاون فناوری پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شرکت کننده‌هایی بودند که در حوزه طرح‌های فناورانه نیاز به حمایت داشتند، به همین منظور از ۱۳ تیم شرکت کننده در طرح‌های فناورانه حمایت کردیم. حوزه‌های استارتاپی و شرکت‌های دانش بنیان که در حوزه ورزش و تربیت بدنی فعالیت می‌کنند نیز مورد حمایت‌های خوب و قوی قرار خواهند گرفت.

معاون پژوهشی و فناوری در ادامه بیان کرد: پژوهشگاه چندین قالب حمایتی دارد، از این پژوهشگاه ها در حوزه‌های مختلف از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان گرفته تا حتی دانشجویانی که در هر مقطع تحصیلی هستند و ایده‌های نوین فناورانه دارند، حمایت خواهد شد.

شریعت زاده گفت: تا سقف ۶۰ الی ۷۰ میلیون تومان و افرادی که می‌خواهند محصول خود را توسعه دهند تا سقف ۱۰ میلیون تومان حمایت خواهد شد. افرادی هم که ایده‌های خارق‌العاده دارند، می‌توانند طرح‌های خود را به وزارت علوم ارائه دهند. 

بودجه پژوهشگاه، کفاف طرح‌های فناوران را نمی‌دهد

شریف نژاد، رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی نیز در ادامه اظهار کرد: بودجه پژوهشگاه، کفاف طرح‌هایی را که فعالان فناور و مخترعان دارند، نمی‌دهد و عمده بودجه پژوهشگاه طرح سفارش محور بیرونی را دارد. در حال حاضر در این پژوهشگاه ۲۵ عضو هیئت مدیره وجود دارد که در حوزه طرح‌های فناورانه و پژوهشی بسیار ماهر و برای کشور کمک کننده هستند.

او افزود: منابع داخلی پژوهشگاه در حوزه‌های فناورانه محدود است، اما همچنان فعال و پا به عرصه است و برای پیشرفت در حوزه‌های مختلف فناورانه می‌تواند به فعالان این حوزه کمک‌های زیادی داشته باشد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی بیان کرد: در سال ۹۹ بودجه پژوهشگاه حدود ۸۶ درصد بوده و در ۱۴۰۰ این بودجه به ۴۰ درصد کاهش داشته است.

حسین زارعیان معاون فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی نیز در ادامه با اشاره به همایش سیزدهم اظهار کرد: همایش سیزدهم پژوهش‌های فناورانه از ۱۳ تا ۱۸ آذرماه آغاز خواهد شد. در این همایش حوزه‌های ورزشی مانند والیبال و حوزه آموزش پرورش حضور خواهند داشت.

او گفت: در این همایش بین‌المللی که در سال گذشته برگزار شد، ۲۹ استاد از کشورهای آلمان، استرالیا، ژاپن، چک، هلند و آمریکا  حضور داشتند، همایش سیزدهم با شعار انسان مدرن و فعالیت بدنی در تاریخ ۱۳ آذر برگزار خواهد شد. 

زارعیان افزود: یک جایزه بین‌المللی در این همایش خواهیم داشت که به برترین پژوهشگر سال اهداء خواهد شد. حضور متخصصان بین‌المللی از کشورهای دیگر در همایش سیزدهم به صورت آنلاین خواهد بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی، پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی بیان کرد: باتوجه به شرایط فعلی کشور‌ها که با کرونا درگیر هستند این پژوهشگاه تصمیم دارد با برگزاری وبینار‌های بین‌المللی ایران نیز بتواند در بین دیگر کشور‌های حوزه خلیج فارس در حوزه‌های طرح‌های فناورانه و پژوهشی با کشور‌های همسایه همکاری داشته باشد و از همه مهمتر جوانان با استعداد کشور طرح‌های خودشان را در این وبینار بین‌المللی با کشور‌های دیگر به چالش بکشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار