مجری نیروگاه‌های تولید پراکنده توانیر گفت: بار تولید نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک حرارتی به بیش از یک هزار و ۱۰۰ مگاوات رسید.

احسان ذبیح زاده مجری نیروگاه‌های تولید پراکنده توانیر در گفت‌وگو با  خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در سال گذشته تولید نیروگاه‌های مقیاس کوچک، بیش از ۲ درصد برق کشور را تأمین و کمک خوبی به گذر از پیک تابستان و شرایط دشوار زمستان در سال ۹۹ داشت، گفت: از ابتدای امسال این نیروگاه‌ها بیش از یک هزار و ۷۰۰ گیگاوات ساعت انرژی تولید کرده‌اند که رشد ۹.۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

او ادامه داد: با ادامه روند توسعه و احداث این نیروگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود که نسبت تولید به ظرفیت فعال این نیروگاه‌ها ۶۵ درصد افزایش یابد.

مجری نیروگاه‌های تولید پراکنده توانیر اضافه کرد: تابستان امسال  تولید برق به یک هزار و ۱۰۰ مگاوات رسید که خوشبختانه نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد رشد داشته ایم.

ذبیح زاده اضافه کرد: این نیروگاه‌ها با راندمان بالاتر از میانگین راندمان نیروگاه‌های حرارتی و نزدیک بودن به محل مصرف علاوه بر تامین برق، مزایایی از جمله کاهش تلفات و بهبود کیفیت توان را دارند.

او در پایان تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌های جدید در دست احداث، امسال پیش‌بینی شده که سهم انرژی تولیدی نیروگاه‌های مولد مقیاس کوچک به ۲.۵ درصد از مجموع تولید نیروگاهی کشور برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار