خودروی جدید شرکت بی ام به نام NK۱ براساس پلتفرم Neue Klasse EV ساخته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اتوکار؛ شرکت BMW سومین مرحله از ساخت خودروی الکتریکی خود را در سال ۲۰۲۵ با یک سالن کاملاً جدید آغاز می‌کند. گفته شده این سالن به عنوان پیشاهنگ یک خط تولید مبتنی بر معماری EV، جدید عمل خواهد کرد.

براساس گزارش‌ها، سیستم جدید دارای پیشرانه برقی نسل ششم، فناوری باتری دوربرد، قابلیت شارژ سریع، وزن کم، سیستم عامل دیجیتال  قابل تنظیم و ترکیب جدیدی از مواد اولیه پایدار خواهد بود. مدل جدید که با عنوان داخلی NK۱ شناخته می‌شود که در کنار سایر سالن‌های جدید، باتری الکتریکی و موتور احتراق به فروش می‌رسد. خودروی جدید بی ام و، اولین اتومبیلی  است که براساس پلتفرم Neue Klasse EV ساخته خواهد شد.

خودروی الکتریکی

گفته شده، خودروی NK۱ احتمالاً در ابتدا به عنوان یک جایگزین الکتریکی برای نسل بعدی سری ۳ معرفی شود. پلتفرم ماژولا که در حال توسعه  BMW FIZ بوده، قرار است از سال ۲۰۲۵ به عنوان پایه‌ای برای همه مدل‌های برقی با نشان BMW استفاده شود؛ همچنین زمینه را برای دیفرانسیل جلو و عقب فراهم کند.

فرانک وبر، سرپرست تحقیق و توسعه می‌گوید: "Neue Klasse آغازگر مرحله جدیدی از عملیات ساخت برای BMW است. مقیاس بندی‌های جدید شرکت بی ام و به ما اجازه می‌دهد تا اتومبیل‌های برقی را از  سری ۲ تا SUV به اندازه X۷ بسازیم. ساختار فولادی آلومینیومی و استحکام بالا علاوه بر این که پایه همه مدل‌های الکتریکی جدید بی ام و را تشکیل می‌دهد، برای پشتیبانی از پیشرانه‌های هیبریدی پلاگین با موتور نصب شده در جلو و محور عقب برقی به صورت ترکیبی طراحی شده است".

خودروی الکتریکی بی ام و

وبر افزود:" اگر چارچوب نظارتی که هم اکنون در بازار‌های مختلف از جمله چین پیشنهاد شده است، چنین حرکتی را درخواست کند، می‌تواند از پیشرانه پیل سوختی هیدروژنی نیز پشتیبانی کند. پلتفرم Neue Klasse درنهایت برنامه ریزی شده  تا جایگزین ساختار‌های FAAR و CLAR امروزی شود و پایه‌ای یکنواخت برای صرفه جویی بیشتر در مقیاس و انعطاف پذیری تولید فراهم کند. این امر به کارخانه‌ها اجازه می‌دهد تا هر دو مدل ICE و الکتریکی را در خط تولید یکسان شبکه تولید BMW اجرا کنند."


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار