سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص سیستم VAR توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، خداداد افشاریان، سرپرست کمیته داوران فدراسیون فوتبال در خصوص استفاده از سیستم VAR اظهار کرد: اگر هر مربی و بازیکنی قصد داشته باشد که جریان بازی را مختل کند، داوران ما با آن‌ها برخورد خواهند کرد. بعد از آن دیدار کمیته انضباطی و کمیته اخلاق هم در آن موضوع ورود خواهند کرد.

او گفت: شک نکنید امسال ما جدی هستیم. داوران را آموزش داده ایم، کلاس‌های پیش فرض را به خوبی شروع و حق الزحمه را زیاد کردیم و همه این نکات نشان دهنده آن هستند که ما در حال آماده شدن برای مسابقات لیگ برتر هستیم. دیروز اخباری در مصاحبه‌ای گفت اگر داوری به این وضع ادامه داشته باشد، افتضاح به بار می‌آید. من امروز نامه‌ای را برای حضور اخباری در فدراسیون به کمیته انضباطی ارسال می‌کنم که اخباری به فدراسیون برود و درباره مصاحبه‌ای که انجام داده است، توضیح دهد.

او افزود: ما قوانینی داریم و نمی‌توانیم اعلام کنیم که داوران به علت اشتباهی که در یک دیدار انجام داده اند، چند هفته محروم هستند. داوری در نتیجه مسابقات تاثیرگذار است و تا سیستم VAR به ورزشگاه‌های ما اضافه نشود، اشتباهات داوری تمامی نخواهند داشت. عزیزی خادم باعث شده است که یک کارگروه ساعت‌ها به وضعیت سیستم VAR نظارت کند که اتفاقات خوبی برای فوتبال ما رقم بخورد.

افشاریان در آخر صحبت های خود خاطر نشان کرد: ما باید یک سری موضوعات را باور کنیم که کشور ما در تحریم است و نمی‌تواند با برخی از کشور‌ها ارتباط برقرار کند. سیستم VAR یکی از امکاناتی است که به تحریم مرتبط می شودد. شرکت این سیستم به ما کمکی نکرد و ما در بازی ایران و کره جنوبی برای بالا رفتن تجربه داوران از این سیستم به صورت آفلاین استفاده کردیم. ما باید یادمان باشد که VAR یک مانیتور نیست و یکی از بخش‌های دیگر داوری است. ما باید داوران خود را آموزش دهیم. امیدوارم که این سیستم برای سال آینده در لیگ برتر مورد استفاده قرار بگیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار