رئیس اداره امور اتباع خارجی تایباد گفت: در نیمه نخست امسال افزون بر ۲۵۰ هزار تن از اتباع افغانستانی از گذرگاه زمینی دوغارون به کشورشان بازگشته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین توکلی رئیس اداره امور اتباع و مهاجران خارجی تایباد مستقر در مرز دوغارون گفت: بازگشت ۴۰۰ نفر از این اتباع افغانستانی امسال در قالب طرح مشترک بازگشت از طریق این گذرگاه مرزی صورت گرفته است.

او افزود: در مجموع سال گذشته هزار و ۹۶ نفر از اتباع افغانستانی در قالب طرح بازگشت و پس از دریافت تسهیلاتی، که حداقل ۲۰۰ و حداکثر ۲۵۰ دلار است، از طریق معبر زمینی دوغارون به کشورشان بازگشتند.

رئیس اداره امور اتباع و مهاجران خارجی تایباد ادامه داد: هم اینک روزانه حدود هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار نفر از اتباع خارجی که به صورت غیرمجاز وارد ایران شده و در استان‌های مختلف کشور به صورت غیرقانونی سکونت داشته اند، بعد از دستگیری از سوی دستگاه‌های انتظامی و طی مراحلی از مرز دوغارون به کشورشان بازگردانده می‌شوند و در سال ۹۹ افزون بر ۳۷۰ هزار نفر از این اتباع افغانستانی به کشور خود بازگردانده شده اند.


بیشتر بخوانید


توکلی بیان کرد: در حال حاضر اتباع غیرمجاز افغانستانی در هر جای کشور که دستگیر شوند، از طریق مرز زمینی دوغارون به کشورشان باز می‌گردند و ۹۵ درصد اتباعی که به صورت داوطلبانه به کشورشان باز می‌گردند را مردان و پنج درصد آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

او تصریح کرد: آن دسته از اتباع افغان که برای بازگشت به افغانستان وارد مرز زمینی دوغارون می‌شوند، در این گذرگاه در کلاس‌های آموزشی پیش آگاهی از خطرات مین شرکت می‌کنند که این کلاس‌ها نقش بسزایی در کاهش مرگ و میر مصدومان در خاک افغانستان داشته است.

رئیس اداره امور اتباع و مهاجران خارجی تایباد تاکید کرد: مرز زمینی دوغارون یکی از مهمترین دروازه‌های خروج و ورود اتباع کشور افغانستان به داخل ایران محسوب می‌شود و خدمات مناسب و مطلوبی در این مرز به اتباع کشور افغانستان حین خروج از کشور داده می‌شود که نیاز است در این ارتباط و در راستای خدمات بشردوستانه، نهاد‌های بین المللی نگاه ویژه‌ای به این معبر مرزی داشته باشند.

 

منبع؛ ایرنا

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.