رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ۱۵ طرح ملی توسعه ورزش همگانی در هفته تربیت‌بدنی اجرایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، افشین ملایی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در سفر به شهرکرد گفت: ۱۵ طرح ملی توسعه ورزش همگانی در هفته تربیت‌بدنی اجرایی می‌شود.

او افزود: برنامه پیاده‌روی سراسری با عنوان «گام‌هایی به سوی ایران فعال»، برگزاری دومین لیگ ملی تندرستی، همایش مدیریت ورزش شهروندی با رویکرد بازاریابی اجتماعی در توسعه ورزش همگانی از جمله برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی در هفته تربیت بدنی است .

ملایی به جایگاه بانوان در تامین سلامت جامعه نیز اشاره کرد و یادآور شد: اجرای برنامه‌ای با عنوان «راهبران عالی سبک زندگی فعال بانوان» با همکاری فدراسیون ورزش‌های همگانی و دستگاه‌ها و نهاد‌های مرتبط در نظر گرفته شده است تا سازوکار‌های توسعه هر چه بهتر ورزش میان بانوان و افزایش اثربخشی نقش آنان در خانواده مورد بررسی قرار بگیرد.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در سفری یک روزه به چهارمحال و بختیاری علاوه بر گفتگو با مسوولان استانی از روند اجرای تعدادی از طرح‌های ورزشی در شهرستان‌های شهرکرد و بن بازدید کرد.


بیشتر بخوانید


او همچنین با اشاره به اینکه نخستین طرح مطالعاتی کاهش کم‌تحرکی جمعیت به صورت استانی ویژه چهارمحال و بختیاری تدوین می‌شود، گفت: بررسی ویژگی‌های جمعیتی و تعیین گروه‌های اولویت‌دار برای اجرای برنامه‌های ورزش همگانی از اصلی‌ترین حوزه‌های در نظر گرفته شده در این طرح است.

رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: روند تدوین این طرح به زودی در نشستی با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود تا متناسب یا قابلیت‌ها و ویژگی‌های جغرافیایی و جمعیتی چهارمحال و بختیاری یک برنامه‌ریزی هدفمند برای کاهش مشکلات ناشی از کم‌تحرکی و بهبود وضعیت سلامت عمومی انجام شود.

ملایی درباره اولویت‌ها و موارد مربوط به طرح مطالعاتی کاهش کم‌تحرکی استان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: انجام مطالعات جمعیت‌شناختی و بررسی عوامل موثر در کم‌تحرکی و چگونگی افزایش تحرک در هر یک از گروه‌های سنی و شغلی و همچنین تعیین و تمرکز بر گروه هدف و دریافت آگاهی از موانع موجود از بخش‌های این طرح است.

وی همچنین به قرار گرفتن سه شهر استان در طرح شهر‌های فعال ایران (شفا) اشاره کرد و گفت: فدراسیون در انتظار تعیین و تثبیت موقعیت شهرداران جدید در شهر‌های شهرکرد، بروجن و فرخشهر است تا در اولین فرصت برای اجرای اقدامات مکمل و بهبود زیرساخت‌های ورزش همگانی و توسعه فعالیت‌های بدنی شهروندان، هماهنگی‌های لازم را با مجموعه شهرداری‌ها دنبال کند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار