احمدی بلوطکی گفت: در برخی نقاط روستایی مقاومت نسبت به تزریق واکسیناسیون کرونا ویروس ادامه دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، احمدی‌ بلوطکی دبیر شورای سلامت اهواز گفت: در برخی نقاط روستایی مقاومت نسبت به واکسیناسیون کرونا ویروس ادامه دارد و میزان پوشش واکسیناسیون در این نقاط پایین است.

او با بیان اینکه روند موارد بستری کرونا نسبت به هفته‌های گذشته کاهشی است، افزود: در دو هفته گذشته روند وضعیت بیماران سرپایی تقریبا ثابت شده و آمار بیماران سرپایی و بستری پایین است و روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ بیمار به مراکز منتخب اهواز مراجعه می‌کنند که ۲۰ تا ۳۰ درصد تست‌ها معادل ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر مثبت می‌شود.

احمدی‌ بلوطکی تصریح کرد: برای بروز پیک جدید کرونا در آبان‌ماه نگرانی وجود دارد در حالی که اگر واکسیناسیون سریعا انجام و نکات بهداشتی رعایت شود، پیک جدیدی نخواهیم داشت یا پیک کوتاهی رخ خواهد داد و تاکنون تقریبا ۸۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال حداقل یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند و باید ۲۰ درصد دیگر نیز سریعا برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

دبیر شورای سلامت اهواز ادامه داد: تاکنون ۴۵ درصد دانش‌آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال حداقل یک نوبت واکسن را دریافت کرده‌اند. با توجه به اینکه آموزش و پرورش در حال رفتن به سمت آموزش حضوری است، تنها در صورت گذشت دو هفته پس از تزریق دوز دوم واکسن، اطمینان خاطر داریم و می‌توانیم بگوییم که دانش‌آموزان به ایمنی مطلوبی رسیده‌اند و با رعایت اصول بهداشتی می‌توانند به مدرسه بروند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۲ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
چرا