رئیس ائتلاف دولت قانون از مردن معترض عراق به نتیجه انتخابات خواست تا اعتراضات‌شان مسالمت باشد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از «باس نیوز»، نوری المالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون عراق امروز (یکشنبه) از تظاهرکنندگان عراقی خواست تا اعتراضاتشان را مسالمت آمیز و با حفظ امنیت برگزار کنند.

نوری المالکی در پیامی در حساب توییتری خود نوشت: شهروندان گرامی، شما را در لحظه‌ای مهم در روند‌های سیاسی خطاب قرار می‌دهم و امیدوارم اعتراض‌های شما به نتایج انتخابات، اعتراضی مسالمت آمیز باشد که امنیت و نظام را حفظ کرده و آشوبگران از آن سود نبرند؛ چرا که این مسأله با درخواست‌های ما و تلاشهایمان برای برای اعمال امنیت و ثبات در تعارض است.

سخنان نوری المالکی خطاب به معترضان انتخابات در عراق در حالی بیان میشود که «ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی گردان‌های حزب الله عراق در سخنانی از انتخابات اخیر انتقاد کرد و آن را فریب مردم خواند.

ابوعلی العسکری در سخنانی گفت: بار دیگر من تأکید می‌کنم اقدام مسخره‌ای که چند روز پیش به عنوان انتخابات برگزار شد، بزرگتربن روند تقلب و فریب ملت عراق بود.

گفتنی است مردم چندین شهر عراق نیز از جمله بغداد، بصره و موصل امروز در اعتراض به نتایج نهایی انتخابات به میادین و خیابان‌های اصلی شهر رفته و اعلام کردند این نتایج تقلبی بوده و آن را نمی‌پذیرند.

منابع محلی عراق اعلام کردند تظاهرات مردمی در برخی از مناطق بصره علیه نتایج انتخابات به راه افتاده است.

خبرنگاران المیادین گزارش دادند مسیر بین المللی الحسینیه به کرکوک و بابل به محمودیه در بغداد توسط معترضان به نتایج انتخابات بسته شده است. همچنین تظاهرات‌کنندگان در اعتراض به نتایج انتخابات میدان عدن در بغداد را مسدود کردند.

عشیره الفریجات نیز در اعتراض به نتایج انتخابات به جاده شمال بغداد آمده و اعلام کردند نتایج را نخواهند پذیرفت و این جاده را بستند که موجب ترافیک گسترده در این منطقه شده است.

انتهای یپام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
تظاهرات مسالمت آمیز و بدون خشونت = نشانه انسانهای متمدن
آخرین اخبار