هاشمی گفت: در جنگ اقتصادی پیش از ارتقا حفظ داشته‌های کنونی حائز اهمیت است و بنابراین باید در حد توان برای پیشگیری از تعطیلی واحد‌های صنعتی فعال تلاش شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، سید محمدرضا هاشمی استاندار سمنان شامگاه یکشنبه در نشست با فعالان اقتصادی استان سمنان با بیان اینکه ۱۴۷ واحد تعطیل در استان سمنان وجود دارد ابراز داشت: با تعطیلی این واحد‌ها سه هزار و ۸۰۰ کارگر بیکار شدند.

او  افزود: کارگری که ناگهان بیکار می‌شود، آسیب‌های بیشتری نسبت به کسی که از ابتدا بیکار بوده متحمل می‌شود، زیرا برای زندگی خود برنامه‌ریزی‌هایی مبنی بر شغل و درآمد خود داشته که اکنون از بین رفته است.

استاندار سمنان گفت: در حال حاضر تنها ۵۶ درصد از واحد‌های صنعتی استان سمنان به صورت سه شیفت و با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند.

هاشمی با بیان اینکه در استان سمنان دغدغه امنیت وجود ندارد گفت: سلامت و معیشت مردم در اولویت است و واحد‌های صنعتی نقش مهمی در تامین معیشت مردم استان دارند.

او افزود: با رونق واحد‌های صنعتی، آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد و طلاق کاهش می‌یابد، زیرا بسیاری از این آسیب‌ها بر اثر فقر ایجاد می‌شود.

استاندار سمنان گفت: مهمترین معضل کنونی استان سمنان کم آبی است که دامن صنایع را نیز گرفته است و استفاده صنایع از پساب تصفیه شده در شرایط کنونی کارگشا است.

هاشمی ابراز داشت: ۴۶ واحد صنعتی استان سمنان در تملک بانک قرار دارد که از این تعداد، ۲۴ واحد در تملک بانک‌های خارج از استان است که حل مشکل آن‌هخا تلاش بیشتری می‌طلبد.

استاندار سمنان گفت: از فعالان اقتصادی استان سمنان به منظور شناسایی و حل مشکلات صنعت بهره‌گیری شود و واحد‌های صنعتی راکد کمک و واحد‌های صنعتی فعال تشویق شوند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.