عضو کمیسیون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی گفت: باید به مردم بگوییم که به دنبال محدودسازی و جرم انگاری نیستیم و می‌خواهیم فضای سالم مجازی را به وجود آوریم.

به گزارش خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین نوش آبادی عضو کمیسیون حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی در دومین نشست این کمیسیون گفت: بیش از دو ماه از تصویب ایجاد کمیسیون مشترک، بیش از یک ماه از معرفی نمایندگان عضو آن گذشته و بیش از یک هفته است که هیئت رئیسه آن مشخص شده است و امشب قرار بود مسائل محتوایی طرح را دنبال کنیم ؛اما متن منتشر نشده ، در اختیار نمایندگان قرار نگرفته و فرصت از دست رفته است.

وی افزود: ما در این دوره از مجلس به مردم قول داده‌ایم با آن‌ها شفاف باشیم و با شعار شفاف‌سازی به دوره یازدهم آمده‌ایم؛ اما فکر می‌کنم خود ما در حوزه شفاف سازی طرح حمایت از حقوق کاربران کوتاهی کرده‌ایم، این طرح تبیین نشده و ابعادش برای مردم روشن نیست.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دلیل هجمه‌ها همین موضوع کوتاهی در شفاف سازی است. باید به مردم بگوییم که به دنبال محدودسازی و جرم انگاری نیستیم و می‌خواهیم فضای سالم مجازی را به وجود آوریم. همچنین می‌خواهیم از حقوقشان حمایت و صیانت کنیم.

نوش آبادی اظهار کرد: باید بگوییم که صادقانه می‌خواهیم فضای ولنگار مجازی را ساماندهی کنیم. دیگران در ارتباط با شبهه سازی فعال‌تر بودند و ما الان در جایگاه دفاع هستیم. امشب باید کلیات بررسی می‌شد و همین فرصت سوزی‌ها ما را بیشتر دچار حاشیه می‌کند.

وی گفت: حدود ۸۰ میلیون نفر از خدمات اینترنت استفاده می‌کنند و میلیون‌ها نفر با همین فضا کسب و کار دارند. کوچکترین اشتباه در ارتباط با ساماندهی فضای مجازی بخش عظیمی از اقتصاد کشور را که مبتنی بر این فضاست، به مخاطره می‌اندازد.

این عضو کمیسیون مشترک یادآوری کرد: هیچ ابزار و مکانیسمی نمی‌تواند جایگزین فضای مجازی شود و به تعبیر مقام معظم رهبری، فضای مجازی فضای حقیقی زندگی مردم است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار