از ابتدای امسال تاکنون صادرات کالا از گمرکات هرمزگان نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،ابوالفضل اکبرپور ، ناظر گمرکات هرمزگان  با اشاره به افزایش۲۱ درصدی صادرات کالا از گمرکات استان گفت: در این مدت ۲۱ میلیون و ۶۰۸ هزار تن کالا به ارزش هفت میلیارد و ۶۵۴ میلیون دلار صادر شده است.

 اکبرپور افزود: از این شمار ۱۶ میلیون تن کالا‌های صادراتی غیرنفتی به ارزش افزون بر پنج میلیارد و۸۶۱ میلیون دلار بوده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال از نظر وزنی ۱۶ درصد و از نظر ارزش دلاری ۴۷ درصد افزایش داشته است.


بیشتر بخوانید


او گفت: کالا‌های صادراتی شامل سنگ آهن و کنسانتره‌های آن، پلیمر‌های اتیلن، کود‌های معدنی و شیمیایی بوده که به مقصد کشور‌های چین، امارات متحده عربی، تایلند، هند، عمان و غنا بارگیری شده است.

ناظر گمرکات هرمزگان با اشاره به افزایش ۷۳ درصدی کالا‌های وارداتی افزود: از ابتدای امسال تاکنون چهار میلیون تن به ارزش ۹ میلیارد و ۹۰۷ میلیون دلار وارد گمرکات استان شده است.

اکبرپورگفت: کالا‌های وارداتی بیشتر کالا‌های اساسی بوده که از کشور‌های چین، هند، امارات متحده عربی، ایتالیا و آلمان وارد شده است.

ناظر گمرکات هرمزگان درباره واردات برنج از طریق گمرکات استان نیز افزود: میزان برنج وارداتی به گمرکات استان در نیمه نخست حدود ۵۳۰ هزار تن بوده که روانه بازار شده است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.