صالح‌آبادی با بیان اینکه منابع ارزی حاصل از صادرات نفتی و غیر نفتی در سامانه نیما عرضه می‌شود، بیان کرد: خوشبختانه اکنون هیچ گونه کمبود ارز در سامانه نداریم و حتی بعضا شاهد مازاد عرضه ارز در سامانه‌ها هستیم.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  علی صالح آبادی رئیس بانک مرکزی پس از نشست با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره گزارش منتشر شده منتسب به سازمان برنامه و بودجه مبنی بر افزایش بسیار زیاد قیمت ارز در ۴ سال آینده گفت: گزارش مذکور در دولت قبل تهیه شده و نظرهای یک کارشناس بوده که به هیچ وجه نظر دولت سیزدهم نیست.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم هیچ کدام از مفروضات و مبانی این گزارش را قبول ندارد، ما علی رغم فشارهای تحریمی توانستیم آرامش را در بازار ایجاد کنیم که ان شاء الله تداوم هم خواهد داشت.

صالح‌آبادی با بیان اینکه منابع ارزی حاصل از صادرات نفتی و غیر نفتی در سامانه نیما عرضه می شود، بیان کرد: خوشبختانه اکنون هیچ گونه کمبود ارز در سامانه نداریم و حتی بعضا شاهد مازاد عرضه ارز را در سامانه ها هستیم.

رئیس بانک مرکزی با پیش بینی آرامش در اظهار کرد: تمام تلاش ما حفظ این آرامش در بازار ارز است.

صالح آبادی در ادامه درباره حذف ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی توضیح داد: این موضوع در ستاد اقتصادی دولت در حال رسیدگی است و نتایج اش اعلام خواهد شد. اما تا زمانی که تخصیص ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی به یک بخشی از کالاهای خاص و اساسی مطرح است، این ارز را اختصاص خواهیم داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۰
آقای ریس چرا ارز شده برای اقتصاد زندگی مردم مصیبت هر چه هر روز می خری گرانی می گویند ارز گران شده هشتاد در صد لوازم بازار داخلی چه ربطی به ارز دارد چرا دولت جلوی این حر ج مرج سوداگری راند از بازار زندگی مردم جمع نمی شود ارزش پول ملی تورم را درست کنید این همه ارز دست سوداگران دلاها چه کار می کنند بس کنید چرا فقط سود سپرده مثل رایانه ده سال همین است همه چیز تورم بیداد می کند
آخرین اخبار