استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هیچ دستگاهی حق ندارد به بهانه تخریب ساختمان اداری و یا ناامن بودن محیط کار، خدمات‌رسانی در شهرستان زلزله‌زده کوهرنگ را تعطیل کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست هماهنگی قرارگاه جهادی بازسازی مناطق زلزله‌زده این استان اظهار داشت: هیچ دستگاهی حق ندارد به بهانه تخریب ساختمان اداری و یا ناامن بودن محیط کار، خدمات‌رسانی در شهرستان زلزله‌زده کوهرنگ را تعطیل کند.

او افزود: هیچ دستگاهی برای تعمیر و بازسازی ساختمان اداری خود، منتظر اعتبارات ستاد مدیریت بحران نماند و هر دستگاهی تا زمانی که این اعتبارات در اختیار استان قرار گیرد ضمن اینکه با رایزنی با دستگاه بالادستی خود می‌تواند تعمیر ساختمان خود را آغاز کند، بلکه به هر طریقی از جمله برپایی چادر و کانکس ملزم است که خدمات‌رسانی را ادامه دهد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: اولویت جبران خسارت‌های ناشی از زلزله در شهرستان‌های کوهرنگ، اردل و فارسان در مرحله نخست به بازسازی و تعمیر واحد‌های مسکونی اختصاص دارد که در همین راستا قرارگاه بازسازی مناطق زلزله‌زده در استان با محوریت سپاه تشکیل شده و امید است بتوان از این طریق در بهبود وضعیت مردم اقدامات قابل توجهی انجام گیرد.

او با بیان اینکه این قرارگاه جهادی با ۲ هدف تسهیل در امور و جذب کمک‌های مردمی و خیرخواهانه تشکیل شده است، ادامه داد: در همین راستا دستگاه‌های اجرایی موظفند تا به هر میزان تجهیزات و امکاناتی که نیاز باشد در اختیار این ستاد قرار دهند.

عباسی گفت: همچنین در راستای اعطای تسهیلات به مردم برای بازسازی خانه‌های خود، بانک‌های عامل موظفند تا نمایندگان خود را به روستا‌های شهرستان کوهرنگ اعزام کنند و مدارک لازم را از خانوار‌ها بگیرند و ضامن‌های بانکی نیز به صورت زنجیره‌وار پذیرفته شود.

او با تاکید بر اینکه پروانه و طراحی نقشه‌های ساختمانی برای خانوار‌های تحت پوشش رایگان و برای سایر خانوار‌ها به صورت نصف قیمت انجام گیرد، افزود: تا زمانی که خانه‌های آسیب‌دیده و غیرقابل سکونت تعمیر و بازسازی نشده‌اند باید خانه‌های اجاره‌ای برای مردم منطقه تامین شود چراکه در فصل سرما سکونت در چادر امکانپذیر نیست.

عباسی خاطرنشان کرد: احتمال اینکه برخی خانه‌های روستایی از سال‌های گذشته در زمین‌ها ملی احداث شده باشند وجود دارد و این ممکن است برای صدور پروانه ساختمانی برای اهالی مشکل‌ساز شود از همین رو با تصویب ستاد مدیریت بحران امکان ساخت واحد مسکونی در این زمین‌ها بدون مانع است و واحد مسکونی به همان مساحت قبل برای این افراد احداث می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار