مدیر عامل شرکت گاز استان تهران از صدور بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار قبض با گازبهای رایگان در تابستان ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت گاز استان تهران درباره جزئیات طرح بخشودگی گازبها در تابستان ۱۴۰۰ گفت: این طرح در راستای حمایت از حقوق مشترکان خانگی (مسکونی) کم مصرف است و می‌تواند عامل مهمی برای تشویق مصرف‌کنندگان گاز طبیعی برای مصرف بهینه باشد.

او درباره مشمولان این طرح از زمان تصویب آن گفت: به طور کلی از زمان اجرای این طرح، یعنی زمستان ۱۳۹۹ تا شهریور امسال، در مجموع حدود ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار مشترک مشمول طرح بخشودگی شده اند و حدود ۶۰۰ میلیارد ریال مبلغ کل بخشودگی بوده است.

او در رابطه با اصلاح الگوی مصرف مشترکان افزود: میزان گاز مصرفی مشترکان ارتباط مستقیمی با نحوه استفاده آن‌ها از گاز طبیعی دارد و استفاده بهینه گاز باعث می‌شود که هم در مصرف گاز و هم در منابع مالی خود صرفه جویی کنند. همانطور که مصرف بهینه و کم باعث تخفیف و بخشودگی می‌شود، مصرف خارج از الگوی متعارف و بهینه، افزایش گازبهای مشترکان را به دنبال دارد.

توکلی درباره نکات مصرف بهینه گاز گفت: نکات بسیاری وجود دارد که می‌تواند حجم گاز مصرفی را کاهش دهد. پوشیدن لباس گرم در زمستان و حفظ دمای مناسب ۱۸ الی ۲۱ درجه (دمای رفاه)، استفاده از وسایل گازسوز استاندارد با راندمان حرارتی بالا، هوشمندسازی موتورخانه ها، عایق کاری لوله‌ها و تاسیسات و ... تنها چند مورد از این نکات است و امیدواریم تا با رعایت نکات مصرف بهینه و ایمن گاز، عادت استفاده صحیح از این نعمت الهی را در جامعه نهادینه کنیم.

لازم به ذکر است که این طرح شامل گازبها و تمامی هزینه‌های مرتبط با آن شامل مالیات، عوارض ارزش افزوده و عوارض گازرسانی است و صرفا شامل سکونتگاه‌های دائمی در حال بهره‌برداری شهری و روستایی و سکونتگاه‌های عشایری می‌شود. واحد‌های خالی از سکنه و سکونتگاه‌های غیردائم، نظیر باغ ویلا‌ها و خانه‌باغ‌ها مشمول این تخفیف نمی‌شوند.


بیشتر بخوانید:


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار