مدیر مرکز اسلامی آذربایجان غربی گفت: امسال در طول هفته وحدت ۳۳ برنامه در مرکز استان و شهر‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، حجت الاسلام عسگر فعال آذر، مدیر دفتر مرکز اسلامی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته وحدت پرداخت و گفت: امسال در طول هفته وحدت ۳۳ برنامه در مرکز استان و شهر‌های مختلف استان برگزار می‌شود.

وی دیدار با ائمه جمعه، برگزاری جشن وحدت در مسجد امام شافعی ارومیه، همایش روحانیون شیعه و سنی، اعزام روحانی به مناطق مختلف، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری محافل شعر وحدت، برگزاری نشست هم اندیشی روحانیون شیعه و سنی، پخش مستندهای وحدت از صدا و سیما و شرکت روحانیون اهل سنت در کنفرانس وحدت، را از جمله برنامه های گرامیداشت هفته وحدت عنوان کرد.

حجت الاسلام  فعال آذر افزود: انتظار می‌رود دستگاه‌های مختلف در استان همکاری لازم در جهت برگزاری برنامه‌های هفته وحدت را داشته باشند.

مدیر دفتر مرکز اسلامی آذربایجان غربی در ادامه عدم اعتقاد به وحدت و احساس تبعیض را از موانع وحدت برشمرد و گفت: باید دین و معنویت محور وحدت مسلمانان قرار گیرد و موانع وحدت را برچید چرا که وحدت و اتحاد عامل اصلی شکوفایی مسلمانان است.

رئیس مرکز اسلامی آذربایجان غربی از وجود بیش از دوهزار مسجد اهل سنت در سطح استان خبر داد و گفت: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی اهل سنت در استان تنها ۳۶۳ داشتند، که بیش از یک هزار و ششصد باب از آن‌ها در سال  های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احداث شده اند.

ماموستا محمد صالح حاجی هاشم آبادی مسوول اقشار و امور دینی مرکز اسلامی آذربایجان غربی نیز در این گفتگو اظهار کرد: وحدت، تقریب مذاهب ، مودت و اهداف متعالی جزو ضروریات جامعه اسلامی و از نان شب واجب تر است.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.