گذر آقا نور الله نجفی اصفهان در بافت تاریخی شرق میدان نقش جهان ساماندهی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  محمد بناییان معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به مشکلات ناشی از تخریب‌های انجام شده در بافت تاریخی شرق میدان امام اصفهان و بروز مشکلات زیست محیطی برای اهالی گذر آقا نور الله نجفی گفت: عبور و مرور خودرو‌های متعدد، آلودگی و گرد و خاک ناشی از آن، مشکلاتی را برای اهالی محل و ساکنان این منطقه به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه طبق مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران این گذر باید ساماندهی شود افزود: در این مصوبه از شهرداری خواسته شد تا طرح کف سازی این گذر را ارائه کند.

معاون شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان   گفت: شهرداری نقشه‌های کف سازی این گذر را آماده کرده و پس از دریافت نظر شورای عالی شهرسازی ومعماری ایران مرحله اول ساماندهی آغاز می‌شود.

گذرگاه آقا نجفی اصفهان در برزخ

گذر آقا نجفی طرحی است که در دهه ۷۰ قرار بود خیابان نشاط اصفهان را به خیابان حافظ متصل کند وچون در حریم میدان امام (ره) بود دچار اختلاف نظر‌های فراوانی شد.
این گذر به صورت شمالی و جنوبی از حافظ تا مدرسه الماسیه و از مدرسه الماسیه از غرب به شرق به سمت خیابان نشاط پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.