معاون بهزیستی بوشهر گفت: شایع‌ترین اختلالات کودکی، اختلالات اضطرابی است و در صورت بی‌توجهی، تشخیص ندادن به موقع و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهرناز اسکندری معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر بیان کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان ۵ تا ۶ ساله با هدف شناسایی زودهنگام اضطراب کودکان، ارجاع زودهنگام برای مداخلات تخصصی و افزایش اطلاعات والدین در خصوص پیشگیری از اضطراب کودکان از سال‌های قبل در مهد‌های کودک و پیش دبستانی‌ها برگزار می‌شد که با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مهد‌های کودک، سازمان بهزیستی کشور با راه اندازی سامانه‌ای خاص این طرح را به صورت مجازی اجرا کرده است.

او افزود: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی، اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته می‌شود و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان بوشهر ادامه داد: این اختلالات در صورت بی‌توجهی، تشخیص ندادن به موقع و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.


بیشتر بخوانید


اسکندری عنوان کرد: سامانه غربالگری اضطراب به نشانی http://moshavereh.behzisti.gov.ir در دسترس والدین است و خانواده‌های دارای کودک ۵ و ۶ ساله می‌توانند با مراجعه به این سامانه برای ثبت نام کودک خود و تکمیل پرسشنامه مربوط اقدام کنند.

او گفت: پس از تکمیل پرسشنامه نتیجه غربالگری به والدین اعلام می‌شود تا در صورت لزوم و داشتن علائم در کودکان به مراکز مشاوره و پس از آن به روانپزشک معرفی شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.