معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: تا کنون بیش از ۸۰۰ هزار دز واکسن کرونا ویروس وارد خراسان شمالی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، علی بیگ زاده  معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه ۲۷۰ میلیون واکسن در سطح ملی پیش بینی شده و تاکنون ۱۶۰ میلیون آن وارد کشور شده است، گفت: از این تعداد بیش از ۸۰۰ هزار دز با پیگیری‌های دانشگاه علوم پزشکی استان وارد خراسان شمالی شده است که ۵۳۰ هزار دز مربوط به واکسیناسیون نوبت اول و ۲۱۰ هزار دز مربوط به نوبت دوم است.


بیشتر بخوانید


بیگ زاده افزود: در خصوص فاصله میان تعداد تزریق واکسن در نوبت‌های اول و دوم در استان نگرانی وجود داشت، اما اکنون با توجه به اطلاع رسانی‌ها و اقدامات انجام شده ۴۵ درصد از تزریق واکسن مربوط به دز دوم است.

او با اشاره به اینکه بر اساس اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا روند تعداد مبتلایان و مرگ و میر در استان خراسان شمالی رو به کاهش است، افزود: این روند نباید منجر به کاهش رعایت‌ها در سطح جامعه شود چرا که کنترل این بیماری مستلزم توجه همگانی نسبت به پرهیز از برگزاری دورهمی ها، رعایت دستوراعمل های بهداشتی و واکسیناسیون است.

برگزاری مراسم ۱۳ آبان بر اساس دستورالعمل‌های ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، تشویق و ترغیب همگانی نسبت به واکسیناسیون، نظارت بر فعالیت تالار‌ها در خصوص رعایت دستورالعمل های بهداشتی، حضور تمامی کارکنان در ادارات در شهرستان‌ها با وضعیت رنگ بندی نارنجی، زرد و آبی و تعطیلی بوستان‌ها و پارک‌هایی که دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در آن رعایت نمی‌شود، از دیگر موضوعات و دستورات در این نشست بود.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.