استاندار خراسان رضوی گفت: آرامش نسبی خوبی در حوزه کرونا ایجاد شده است که نباید با عادی انگاری مختل شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا معتمدیان استانداری خراسان رضوی در جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای خراسان رضوی گفت: بعد از حدود سه ماه کار فشرده و پشت سر گذاشتن یکی از سخت ترین موج های همه گیری کرونا، آرامش نسبی خوبی در خراسان رضوی  ایجاد شده است که مرهون زحمات کادر درمان و مدیریت استان است اما خراسان رضوی همچنان در معرض شیوع موج ششم کرونا قرار دارد.

او با تاکید بر اینکه مدیریت موج ششم باید در دستور کار مدیران استان باشد، افزود: عادی انگاری یکی از مشکلات کشور و خراسان رضوی است که بر همین اساس باید کار نهادینه سازی استفاده از ماسک به طور ویژه دنبال شود.


بیشتر بخوانید


استاندار خراسان رضوی ادامه داد: نقش اطلاع رسانی و آگاهی بخشی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا بسیار حساس است و همچنان جامعه و مردم در معرض ابتلاء به کرونا هستند، واکسیناسیون به تنهایی کارساز نیست، لذا باید رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

معتمدیان بیان کرد: در یک ماه اخیر در حوزه واکسیناسیون، هم‌افزایی خوبی برای استفاده از همه ظرفیت‌های استان اتفاق افتاده است که اثرات آن را به وضوح می‌توان مشاهده کرد و بر اساس آخرین آمار، ظرفیت ۸۱ هزار دُز تزریق در استان ایجاد شده که امکان تامین زیرساخت‌های لازم برای رساندن آن تا ۱۴۰ هزار دز نیز در استان وجود دارد.

او تصریح کرد: با توجه به تامین زیرساخت‌های واکسیناسیون در استان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر اخیر خود به استان در خصوص تامین واکسن مورد نیاز قول مساعد داد که باید در مجموع اقدامات انجام شده به حداقل سقف ۷۰ درصد انجام واکسیناسیون دو دُز در استان برسیم تا شاهد یک ایمنی پایدار در استان باشیم.

انتهای پیام//س.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.