مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت:آوازه ظرافت و زیبایی موسیقی ایرانی از چارچوب مرز‌های جغرافیایی این مرز و بوم فراتر رفته و شهرتی جهانی یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،سیدقاسم ناظمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی در حاشیه برگزاری نخستین نشست پژوهشی آواز ایرانی در تبریز با بیان اینکه موسیقی ایرانی از غنی‌ترین موسیقی‌های جهان است گفت: این موسیقی اصیل و فاخر دربرگیرنده ترانه‌ها، چکامه‌ها، دستگاه‌ها و آواز‌هایی است که بر محور نظمی خاص در یک مجموعه قرار گرفته است.

اوافزود:این ویژگی‌های موسیقی ایرانی موجب خلق آثاری می‌شود که متاثر از درون هنرمند است و غالب بودن بعد روحانی این نوع از موسیقی و آواز، آن را از دیگر وجوه موسیقی جهان متمایز کرده است.

اوگفت: یکی از منابع ذی قیمت موسیقی هر کشور، آهنگ‌ها، نغمات و ترانه‌هایی است که در نقاط مختلف آن مملکت خوانده می‌شود و هر ملتی با این گوهر همزاد خود شناخته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به برگزاری نخستین نشست پژوهشی آواز ایرانی در تبریز، ادامه داد: این نشست پژوهشی گام مثبتی در جهت شناخت، تقویت و تعمیق این هنر است.

 نخستین نشست پژوهشی آواز ایرانی امروز با حضور جمعی از اساتید، علاقمندان و فعالان و پژوهشگران حوزه موسیقی در مجموعه فرهنگی هنری تربیت برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.