لوید آستین برای بازدید از گرجستان، اوکراین و رومانی و شرکت در نشست وزرای دفاع کشور‌های عضو ناتو در بلژیک، عازم اروپا می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا نوشت: لوید آستین وزیر دفاع آمریکا به اروپا سفر خواهد کرد.

لوید آستین آخر هفته برای بازدید از گرجستان، اوکراین و رومانی و شرکت در نشست وزرای دفاع کشور‌های عضو ناتو در بلژیک، عازم اروپا می‌شود.

وزارت دفاع آمریکا قاطعانه از متحدان و شرکای اروپایی خود در برابر اقدامات بی ثبات کننده ناشی از روسیه در منطقه بحرانی دریای سیاه حمایت می‌کند، و وزیر دفاع منتظر دیدار با همتایان خود و دیگر مقامات بلندپایه این کشور‌ها به منظور تقویت تعهد آمریکا به وجود اروپایی امن، با ثبات و مرفه است.

وزیر آستین در گرجستان با «ایراکلی گاریباشویلی» نخست وزیر این کشور و «جوانشر بورشولاتزه» وزیر دفاع گرجستان دیدار می‌کند تا بر حمایت آمریکا از حق حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان تأکید کند. او در آنجا همچنین بر اهمیت مشارکت راهبردی آمریکا و گرجستان در بررسی و پرداختن به چالش‌های امنیتی منطقه‌ای و جهانی تأکید می‌کند. این مقامات همچنین درباره همکاری‌های دوجانبه امنیتی بحث و تبادل نظر خواهند کرد و سبب ترغیب همکاری‌های منطقه‌ای بیشتر در دریای سیاه خواهند شد.

در اوکراین، وزیر دفاع آمریکا با «ولادیمیر زلنسکی» رئیس جمهور و «آندری تاران» وزیر دفاع این کشور دیدار می‌کند تا بار دیگر بر حمایت بی دریغ واشنگتن را از حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تأکید کند.

این سفر همچنین فرصتی برای گفتگو درباره پیشرفت‌های اوکراین در ارتباط با اجرای اصلاحات دفاعی و اجرای اصلاحات در صنعت دفاعی خواهد بود که برای پیشبرد آرمان‌های اروپایی-آتلانتیکی و همچنین همکاری منطقه‌ای بین متحدان و شرکا در منطقه دریای سیاه ضروری است.

در رومانی، وزیر دفاع آمریکا با رئیس جمهور «کلاوس یوهانیس» و وزیر دفاع این کشور یعنی «نیکولا لونل سیوکا» دیدار می‌کند تا بر تعهد آمریکا در قبال مشارکت راهبردی دوجانبه و بخش شرقی ناتو تأکید کند و رهبری رومانی را در ائتلاف در زمینه به اشتراک گذاشتن مسئولیت‌ها و تبادل نظر در ارتباط با موضوعات امنیتی در دریای سیاه و همکاری‌های منطقه‌ای به رسمیت بشناسد. او همچنین با نیرو‌های آمریکایی حاضر در در پایگاه هوایی میخائیل کوگلنیسانو دیدار خواهد کرد.

وزیر آستین در بلژیک برای نخستین بار در نشست وزرای دفاع ناتو شرکت می‌کند، جایی که در آن با همتایان خود وهمچنین ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو ملاقات خواهد کرد. وی روی پیشبرد روند سازگاری نظامی ناتو و اطمینان از آمادگی این ائتلاف برای مقابله با چالش‌های آینده تمرکز خواهد کرد. او بر تعهد آمریکا در قبال ناتو و همچنین نقش آن در تأمین امنیت در دو سوی اقیانوس اطلس تأکید خواهد کرد.

علاوه بر این، وزیر دفاع آمریکا در این سفر فرصت دیدار با کارکنان وزارتخانه خود را خواهد داشت تا از مسئولیت‌های آن‌ها در منطقه اطلاع پیدا کند و از آن‌ها و اعضای خانواده هایشان به سبب مشارکت در مأموریت پنتاگون و دفاع از کشور قدردانی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار