سرهنگ مکی از دستگیری عامل ایجاد صفحات جعلی در اینستاگرام توسط پلیس شهرستان دهلران خبر داد.

سرهنگ منوچهر مکی فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در گفت و گو با خبرنگار به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت: درپی مراجعه نماینده حقوقی و شخصی با هویت معلوم وابسته به ادارات شهرستان دهلران با در دست داشتن مرجوعه قضایی مبنی ایجاد صفحات جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او افزود:با توجه به اظهارات شاکی و مستنداتی اخذ شده کارشناسان پلیس فتا در کمترین زمان ممکن عامل ایجاد صفحات جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام که با ایجاد پروفایلی جعلی اقدام به انتشار تصاویر خصوصی شاکیان کرده و سبب هتک حیثیت شده بود را شناسایی و با هماهنگی‌های مقام قضائی به این پلیس انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران در ادامه بیان کرد: متهم پرونده در اظهارات خود اعلام داشت به علت مشکلات روحی و شکست‌هایی پی در پی در زندگی شخصی، اقدام به ایجاد صفحه جعلی با هویت شاکیان پرونده کرده است.

او به شهروندان توصیه کرد: انتشار تصاویر شخصی در فضای مجازی، خود زمینه‌ای را فراهم می‌نمایند تا افراد سودجو بتوانند هر نوع سوء استفاده‌ای از تصاویر و فیلم‌های کاربران نمایند.

سرهنگ مکی یادآور شد: کسانی که در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی قصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب و یا انتشار تصویر و یا اطلاعات خصوصی افراد در این فضا را دارند بدانند که این اعمال آنان جرم تلقی شده و پلیس با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد داشت.

فرمانده انتظامی شهرستان دهلران اضافه کرد: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه به پلیس فتا از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی استفاده کنند یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir تماس‌های مردمی درخواست خود را ثبت و یا با شماره تماس‌های:۰۸۴۳۳۷۲۳۶۰۰-۰۸۴۲۱۸۳۲۱۲۷ تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.