رهبر جنبش صدر عراق ضمن محکومیت حمله تروریستی به شیعیان افغانستان، از کشور‌های مسلمان خواست به وضع شیعیان افغانستان رسیدگی کنند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق، امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد شیعیان در قندهار افغانستان را محکوم کرد و از ایران و باقی کشور‌های مسلمان خواست تا هرچه سریعتر برای رسیدگی به وضع افغانستان وارد عمل شوند.

در بیانیه صدر که در حساب کاربری توییتر او منتشر شد، صدر اعلام کرد که تمام فرقه‌های مذهبی در افغانستان در دوران اشرف غنی، رئیس جمهور سابق افغانستان و اشغال این کشور از سوی آمریکا آزادانه و ایمن زندگی می‌کردند.

او تصریح کرد: پس از آنکه جنبش طالبان کنترل قدرت را در افغانستان به دست گرفت در این کشور شاهد حملات تروریستی زیادی هستیم که شیعیان و مقدسات آن‌ها را هدف قرار داده است.

مقتدی صدر از سازمان همکاری اسلامی به ویژه ایران، پاکستان، عربستان و قطر خواست تا برای کاهش رنج شیعیان افغانستان به شیوه‌ای که مناسب می‌دانند، مداخله کنند.

رهبر جنبش صدر در انتهای بیانیه خود تصریح کرد: «اگر طالبان نتواند از شیعیان و مردم افغانستان محافظت کند، ما باید به شیعیان کمک کنیم تا دیر نشده و قبل از آغاز جنگ فرقه‌ای که به همه کشور‌های اسلامی منطقه آسیب می‌رساند، از خود محافظت کنند.»

 قابل ذکر است که ظهر روز جمعه، انفجاری در مسجد «فاطمیه» امام‌بارگاه، در ناحیه اول شهر قندهار در جریان نماز جمعه به وقوع پیوست. پس از این حادثه گروه تروریستی داعش مسئویت این حمله را برعهده گرفت.

این در حالی است که طالبان پیشتر گفته بود هیچ نگرانی از طرف گروه تروریستی داعش در افغانستان وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار