عزیزی گفت: مرتع قلعه دوز لو طلایی در شهرستان چهارباغ با توجه به کمبود آب از پوشش گیاهی خوبی برخوردار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،عزیزی،  رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان چهارباغ با اشاره به این که  مرتع قلعه دوز لو طلایی با توجه به کمبود آب از پوشش گیاهی خوبی برخوردار است،گفت : این مرتع با ۲ هزار و ۸۳۰ هکتار مساحت به همت یکی از دامداران منطقه احیاء شده است .

 رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان چهارباغ افزود: در این مرتع انواع گونه های گیاهی سازگار با کم آبی و شوری خاک از جمله درمنه،‌ آرتیپلکس، طاق و.... وجود دارد و در حال حاضرمجوز تالیف بیش از  یک هزار راس دام دارد.

عزیزی گفت : حفظ مراتع با همکاری دامداران و مجریان از اقدامات منابع طبیعی و آبخیز داری این شهرستان برای احیاء پوشش گیاهی و تالیف دام های انجام می شود و احیاء پوشش گیاهی مراتع علاوه بر حفظ خاک از انتشار ریزگردها و وقوع سیل جلوگیری می کند.

او  افزود : هدف منابع طبیعی از واگذاری مراتع به مجریان، اشتغالزایی و ایجاد مشاغل پایدار از جمله کشت گیاهان دارویی و بوم گردی است.

رئیس منابع طبیعی شهرستان چهارباغ گفت: چهارمرتع دیگر این شهرستان که در محدوده روستاهای رامجین، اسماعیل آباد شوربلاغ، روستای رمنده و حلقه داره واقع شده در حال واگذاری به مجریان طرح و دامداران است .

انتهای پیام /. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.