در جریان سفر صدر اعظم آلمان به ترکیه، امروز آنگلا مرکل و رجب طیب اردوغان با یکدیگر دیدار و درباره مسائل منطقه‌ای گفتگو کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تی‌آرتی، کنفرانس مطبوعاتی مشترک آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز (شنبه) برگزار شد.

در این کنفرانس اردوغان اعلام کرد با مرکل در مورد تمایل به افزایش مبادلات تجاری با آلمان بحث و مذاکره کرده است. وی همچنین از مرکل برای مقابله با اسلام هراسی و نژادپرستی در اروپا تقدیر و تشکر کرد.

اردوغان گفت: بزرگ‌ترین مشکلاتی که ترکان در اروپا با آن رو به رو هستند اسلام هراسی، بیگانه هراسی و تبعیض است.

در مقابل، مرکل از لزوم تلاش کشور‌های جهان برای یافتن راه حل‌های اساسی در مورد مسئله افغانستان صحبت کرد و در مورد بحران قبرس گفت: ما از راه حل‌های دیپلماتیک در مورد قبرس حمایت می‌کنیم.

مرکل همچنین از بحث با اردوغان در مورد وضعیت سوریه و لیبی خبر داد و در نهایت گفت: من به رئیس جمهور اردوغان اطلاع داده ام که اتحادیه اروپا به حمایت از ترکیه در مبارزه با مهاجرت غیرقانونی ادامه می‌دهد.

گفتنی است یکی دیگر از موضوعات مورد بحث بین طرفین، الحاق ترکیه به اتحادیه اروپا بوده است.

چندی پیش، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان برای آخرین بار قبل از کناره گیری از سمت خود به فلسطین اشغالی رفت و با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد و در گفتگو با نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بر تعهد آلمان به حفظ امنیت این رژیم تأکید کرد.

دو روز پیش هم صدراعظم آلمان در سخنرانی خود در اسپانیا با اشاره به اینکه اروپا تنها در صورتی که یک صدا باشد می‌تواند با ظهور چین رقابت کند، خواستار وحدت بیشتر در سراسر قاره سبز شد.

او تاکید کرد‌: ظهور و قدرت چین بسیار به نحوه برخورد ما با این کشور به عنوان یک قدرت اقتصادی، سیاسی و نظامی بستگی دارد. اروپا فقط باید متحد باشد.

آنگلا مرکل در آینده نزدیک از سمت خود به عنوان صدراعظم آلمان کنار می‌رود. وی اعلام کرده بود برای همیشه از قدرت کناره‌گیری خواهد کرد، اما پیش‌بینی می‌شود در حوزه بین‌المللی مسئولیت‌هایی را بپذیرد. ناظران سیاسی اظهار کردند امکان آنکه اولاف شولتز صدراعظم آینده باشد و حزب او در دولت ائتلافی دست برتر را داشته باشد، بیشتر است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار