دو پروژه طرح هادی روستای «ماسن» و چهل و یک هزار و چهارصدمین واحد مسکن روستایی خراسان جنوبی با حضور رئیس بنیاد مسکن کشور به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، ملانوری استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح چهل و یک هزار و چهارصدمین واحد مسکن روستایی استان در روستای ماسن و طرح هادی این منطقه که با حضور نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همراه بود، گفت: روستا از جوامع با ارزش و با اهمیت برای کشور است لذا برای توسعه و عمران و آبادی آن تلاش‌های زیادی صورت می‌گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی خود را مکلف کرده اند که خدمات مورد نیاز جامعه را برای روستا‌ها تأمین کنند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: این خدمات ضمن اینکه شرایط زندگی را در مناطق روستایی تسهیل می‌نماید، از مهاجرت روستاییان به شهر جلوگیری کرده و حتی مهاجرت معکوس را سبب می‌شود.

ملانوری با تأکید بر اینکه مهمترین موضوع در روستا‌ها اشتغال است، گفت: ایجاد زیرساخت‌های آموزشی، بهداشتی، رفاهی، ارتباطات و برخورداری از آب و برق و گاز از نیاز‌های ضروری و اولیه است که تأمین آن در روستا‌ها به طور ویژه در دستور کار دستگاه‌ها قرار دارد.

وی متذکر شد: برخی موارد مثل اجرای طرح‌های هادی کمک می‌کند که مسیر توسعه روستا و زمینه ایجاد زیرساخت‌ها به صورت علمی و فنی هموار گردد و خدمات دهی تسهیل شود.

به گفته ملانوری؛ دهیاران و اعضای شورا‌های اسلامی در زمینه اجرای پروژه‌های روستایی تأثیر بسزایی دارند و باید در این حوزه نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه از برنامه‌های استان برای توسعه مناطق روستایی گفت و اظهار داشت: در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، سهم روستا‌ها ویژه دیده شده است.

ملانوری بیان کرد: اعتبارات طرح‌های هادی و مقاوم سازی مسکن در حد بضاعت استان پررنگ دیده شده اند.

وی در پایان از خدمات ارزنده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در بحث اجرای طرح مقاوم سازی مسکن روستایی و احداث مسکن محرومین تقدیر کرد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.