مدیرکل ثبت احوال بوشهر گفت: در نیمه نخست امسال، ۳ هزار و ۶۳۶ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۲.۷ درصد افزایش دارد.

اسکندر پاسالار مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بیان کرد: در ۶ ماه نخست امسال ۳ هزارو ۶۳۶ نفر در این استان فوت کردند در حالی که پارسال در همین مدت ۲ هزار و ۷۴۱ نفر فوت کرده بودند که نشان می‌دهد موارد فوتی ۳۲.۷ درصد افزایش یافته است.

او با اشاره به اینکه، ۱.۲ درصد از فوت‌های ثبت شده کشور در نیمه نخست امسال، مربوط به استان بوشهر بوده است، افزود: در ۶ ماه اول امسال به طور میانگین هر شبانه روز ۲۰ و هر ماه ۶۰۶ بوشهری دار فانی را وداع گفته‌اند.

مدیرکل ثبت احوال بوشهر ادامه داد: ۷۴ درصد (۲ هزار و۶۷۶ مورد) فوت‌های ثبت شده در استان در نقاط شهری و ۲۶ درصد (۹۶۰ مورد) در مناطق روستایی رخ داده است.

پاسالار عنوان کرد: بیشترین موارد فوتی ثبت شده در استان مربوط به شهرستان دشتستان بوده و ۲۹.۲ درصد موارد فوتی در این شهرستان رخ داده است، و بوشهر با ۲۳.۱ درصد و گناوه با ثبت ۱۰ درصد موارد فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند. عسلویه نیز با ثبت ۲.۵ درصد موارد فوتی استان، کمترین فوتی را داشته است.

او همچنین گفت: بیشترین موارد فوتی ثبت شده در فاصله فروردین تا شهریور امسال، با ثبت ۸۴۹ مورد مربوط به مرداد بوده است.


بیشتر بخوانید


مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: بیشترین سهم مرگ‌های رخ‌داده در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، با ۱۲ درصد مربوط به گروه‌های سنی ۸۴-۸۰ سال بوده است و گروه سنی ۶۹-۶۵ سال با ۱۱.۷ و ۷۰-۷۴ سال با ۱۱.۱ درصد در ردیف‌های بعد هستند.

پاسالار با اشاره به اینکه ۰.۸ درصد از کل فوت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به کودکان کمتر از یکسال بوده است، عنوان کرد: میانگین سنی فوت شدگان ۶۴.۴ سال بوده است که در مردان این عدد ۶۲.۴ و در زنان ۶۶.۹ سال ثبت شده است.

او درباره نسبت جنسی متوفیان هم بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۵۶ مرد و هزار و ۵۸۰ زن فوت کرده‌اند یعنی در برابر ۱۰۰ زن ۱۳۰ مرد فوت کرده است در صورتی که در مدت مشابه پارسال، در برابر ۱۰۰ زن، ۱۲۹ مرد فوت کرده بودند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.