رئیس کل دادگستری استان زنجان از افزایش ۱۲ درصدی آمار سرقت‌ها در این استان در ۶ ماه گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه پیشگیری از وقوع جرم استان زنجان گفت: صرف تشکیل جلسات شورای پیشگیری بدون داشتن خروجی مثبت قابل قبول نیست و این جلسات باید آثار و نتایج مثبتی در پی داشته باشند.

او بابیان اینکه در برخی جرایم نسبت به سال گذشته با رشد مواجه هستیم که این افزایش نیازمند کار کارشناسی و اقدامات پیشگیرانه است، افزود: اقدامات کارشناسی باید طوری باشد که بدانیم آیا اقدامات انجام شده در ۶ ماه نخست امسال موثر بوده یا نه؟ یا ناشی از ترک فعل مسولان است که افزایش جرام داشتیم.


نیارکی بااشاره به اینکه در ۶ ماه نخست امسال در استان زنجان شاهد افزایش جرم سرقت بوده ایم، ادامه داد: بخشی از این افزایش  ناشی از عدم انجام وظایف مسئولین متولی و ترک فعل آشکار آن‌ها در انجام اقدامات پیشگیرانه است که شورای پیشگیری استان زنجان باید این موارد و آسیب‌ها را بررسی و پیگیری کند.

رئیس کل دادگستری استان زنجان افزود: در حال حاضر فضای مجازی بهترین فضا برای انجام جرایم مالی سرقت و کلاهبرداری از مردم با ارسال پیامک است که باید مراقب این پیامک‌های جعلی بود.

او ادامه داد: نزاع موضوع سوم و چالشی استان زنجان است که در ۶ ماه نخست امسال ۱۲ درصد افزایش داشته است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.