رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: درخت مروارید سبز یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهرستان بوده که نیازمند حمایت مسئولان ملی و استانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حسن خسروانیان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با اشاره به محل و موقعیت ویژه استقرار درخت مروارید سبز ارسنجان بیان کرد: این پدیده نادر که در فاصله ۱۲۰ کیلومتری شمال شرقی مرکز استان فارس واقع شده، در ۲ کیلومتری شمال این شهرستان و نزدیک دانشگاه آزاد اسلامی شهر ارسنجان واقع شده است.

او تصریح کرد: درخت مروارید سبز بر روی سنگ صخره‌ای مکعب شکل به ارتفاع ۶ متر واقع شده که ارتفاع درخت نیز پنج متر است و در مجموع ۱۱ متر ارتفاع دارد و نگاه هر بیننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

خسروانیان ادامه داد: این درخت برای استقرار کامل خود به مرور زمان صخره را به طور کامل شکافته و ریشه خود را به زمین رسانده و استقامت کرده که از عجایب روزگار محسوب می‌شود .

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان افزود: وجود جنگل‌های ناحیه رویشی ایران _تورانی در حوزه شهر ارسنجان و وجود گیاهان دارویی با ارزش در منطقه نگاه هر بیننده‌ای را به خود جلب می کند.

جاذبه گردشگری مروارید سبز ارسنجان، نیازمند حمایت مسئولان ملی است

وی ادامه داد: وجود چنین درخت نادر، ارزشمند و کمیاب در منطقه نیازمند عزم ملی مسوولان در زمینه حفاظت و نگهداری است که می‌توان با نگاه ویژه و تخصصی، زمینه حفاظت از آن در دستور کار قرار گیرد و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان گفت: درخت مروارید سبز در یک منطقه عاری از درخت رشد کرده است که تا فرسنگ‌ها هیچ درخت دیگری نبوده و به همین خاطر نگهداری از این موهبت الهی، وظیفه همگان است.

خسروانیان به مسئولان کشوری، استانی و شهرستان پیشنهاد کرد که اعتبار مصوبی از محل اعتبارات ملی و یا استانی در زمینه  بهسازی راه دسترسی خاکی از محل خیابان دانشگاه به طول تقریبی ۲ کیلومتر و انجام تمهیدات لازم در خصوص حفاظت و نگهداری از آن را در نظر بگیرند.

او بیان کرد: از فرماندار و اعضای شورای اسلامی شهر ارسنجان درخواست کرد میدانی بنام مروارید سبز نامگذاری شود و خیابان منتهی به این درخت را به نام طبیعت یا جنگلبان نامگذاری کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ارسنجان با بیان اینکه محل مورد نظر در آینده یکی از اهداف گردشگری شهرستان است به طبیعت دوستان طبیعت دوست این شهرستان توصیه کرد که از نوشتن یادگاری و بالا رفتن از سنگ و روشن کردن آتش در مجاورت مروارید سبز خودداری کرده و  تلاش را در زمینه حفاظت از این پدیده نادر داشته باشند.

شهرستان ارسنجان  ۷۹ هزار هکتار اراضی جنگلی را در خود جای داده و در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

منبع: ایرنا 

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار