نیرو‌های کمیته‌های مردمی یمن کنترل شهرستان العبدیه در استان مأرب را که به علت موقعیت جغرافیایی آن، اهمیت راهبردی دارد، در دست گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره گزارش داد: نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی کنترل شهرستان العبدیه در استان مأرب را که به علت موقعیت جغرافیایی آن، اهمیت راهبردی دارد، در دست گرفتند.

به گفته الجزیره،  پس از چند هفته محاصره، شهرستان العبدیه در جنوب غرب استان مأرب در کنترل نیرو‌های یمنی قرار گرفت. منابع محلی می‌گویند عقب نشینی عناصر مسلح قبایل از شهرستان العبدیه، به علت تمام شدن مهمات و غذا صورت گرفت. حملات شدید و گسترده باعث آتش گرفتن انبار‌های غلات شد. این گروه مانع از ورود مواد غذایی و دارویی به العبدیه می‌شد

تسلط نیرو‌های ارتش یمن و کمیته‌های مردمی بر شهرستان العبدیه، معادلات حساسی را در برابر دولت منصور هادی و ائتلاف متجاوز سعودی قرار می‌دهد. به گفته تحلیلگران نظامی، تسلط بر این شهرستان، نقطه دسترسی اضافی برای کمیته‌های مردمی یمن به دیگر شهرستان‌ها ایجاد می‌کند و این مسئله باعث تضعیف قدرت دفاعی مأرب در صورت تقسیم نیرو‌ها در اطراف این شهر، خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار