رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه گفت: بیش از ۷۰ درصد گروه هدف بالای۱۲ سال این شهرستان نوبت اول واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حشمت کریمی رئیس مرکز بهداشت شهرستان پاوه گفت : تاکنون بیش از ۵۶ هزار دُز واکسن تزریق شده که ۳۵ هزار و ۸۰۰ نفر نوبت اول و ۲۰ هزار و ۱۳۰ نفر نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.

او با بیان اینکه بیش از ۴۴ درصد نوبت دوم را تزریق کرده اند گفت : بیش از ۶۷ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال این شهرستان تاکنون واکسن نوبت اول را دریافت کرده اند.

رئیس مرکز بهداشت پاوه افزود: ایمنی در برابر کرونا ۲ هفته بعد از تزریق دوم صورت می‌گیرد و ضرورت دارد همه افرادی که نوبت اول را دریافت نموده اند در زمان مقرر برای تزریق نوبت دوم نیز مراجعه کنند تا در برابر این ویروس منحوس ایمنی لازم را داشته باشند.

کریمی افزود: در حال حاضر ۶۰ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان قدس این شهرستان بستری هستند.

او ادامه داد: در روز‌های اخیر موج کرونای دلتا در شهرستان به اوج خود رسیده و در حالی که استان‌ها و شهرستان‌های دیگر از وضعیت قرمز عبور کرده اند شهرستان پاوه در اوج کرونا قرار دارد.

رئیس مرکز بهداشت پاوه گفت: اکنون با ویروس جهش‌یافته‌ای مواجه ایم که به شدت قدرت سرایت دارد و متاسفانه شاهد آن هستیم که جمعیت بسیاری ماسک نمی‌زنند، به سفر می‌روند و در تجمعات و مهمانی‌ها شرکت می‌کنند.

کریمی افزود: در بازدید‌های میدانی از سطح شهر و روستا‌ها هم دیده شده که اغلب مردم دستورالعمل های بهداشتی نظیر فاصله گذاری فیزیکی را رعایت نمی‌کنند و این وضعیت بسیار خطرناک است.

۲۰ هزار و ۷۳۷ دُز واکسن کرونا تزریق شده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: ۲۰ هزار و ۷۳۷ دُز واکسن کرونا از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون در این شهرستان برای واکسینه کردن افراد گروه‌های جمعیتی هدف تزریق شده است.

رضا منصوری افزود: از مجموع واکسن‌های تزریق شده، ۱۲ هزار و ۷۶۵ دُز در نوبت اول و هفت هزار و ۹۶۲ دُز مربوط به نوبت دوم است که در مراجعه گروه‌های فراخوان شده و هدف برای آن‌ها تزریق شده است.

او ادامه داد: همچنان از مردم ساکن در شهرستان می‌خواهیم به منظور در امان ماندن از مرگ و میر ناشی از بیماری کووید۱۹ حتما برای تزریق واکسن مراجعه کنند، چون تنها راه مقابله با این ویروس کرونا واکسیناسیون است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین گفت: هم اکنون از نظر وجود واکسن در شهرستان هیچ گونه کمبودی وجود ندارد و تمام افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند به منظور تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

۲۰ درصد دانش آموزان بالای ۱۲ سال برای تزریق واکسن مراجعه کرده اند

منصوری ادامه داد: استقبال برای واکسیناسیون در بین دانش آموزان گروه سنی ۱۲ سال به بالا متاسفانه بسیار پایین است و تنها کمتر از ۲۰ درصد این افراد تاکنون مراجعه و نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده‌اند.

او افزود: واکسن سینوفارم هیچ گونه عارضه‌ای برای دانش آموزان ۱۲ سال به بالا نداشته و خانواده‌ها می‌توانند بدون هیچ دغدغه‌ای نسبت به واکسیناسیون فرزندانشان اقدام کنند.

منصوری گفت: برای حفظ سلامت دانش آموزان و همچنین برخورداری آن‌ها از آموزش حضوری و همچنین با توجه به حضوری شدن کلاس‌های درس از آبان ماه، خانواده‌ها جهت واکسیاسیون فرزندانشان هر چه زودتر و با اطمینان مراجعه کنند .

تزریق بیش از ۹۰هزار دُز واکسن کرونا در سنقر و کلیایی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی با اعلام آمار تزریق بیش از ۹۰هزار دُز واکسن کرونا در این شهرستان، گفت:۳۸ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های سنقر بستری هستند.

احسان مهری افزود: از ابتدا تا پایان ساعت اداری امروز، بیش از ۹۰ هزار و ۲۰۸ دُز واکسن برای افراد بالای ۱۲ سال در شهرستان سنقر و کلیایی تزریق شده است.

او با ارائه آمار تفکیکی دُز اول و دوم واکسن‌ها، افزود: از این مقدار ۵۶ هزار ۵۷۷ دُز واکسن نوبت اول، ۳۳ هزار ۵۸۱ دُز واکسن نوبت دوم و ۵۰ دوز واکسن نوبت سوم برای افراد واجد شرایط، تزریق شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان سنقر و کلیایی ادامه داد: دُز اول واکسن تزریق شده، معادل ۷۸.۵ درصد و دُز دوم واکسن تزریق شده معادل ۴۶.۶ درصد جمعیت هدف شهرستان سنقر و کلیایی است.

او گفت: چهار هزار و ۶۰۸ دُز واکسن برای جمعیت دانش آموزی ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق شده که تقریباً معادل ۶۵ درصد جمعیت دانش آموزی شهرستان سنقر و کلیایی است.

مهری در خصوص بیماران کرونایی بستری در بیمارستان سنقر و کلیایی، گفت: هم اکنون ۱۵ بیمار در بخش کرونا، هشت نفرآی سی یو و ۱۵ نفر در بخش درمان موقت سرپایی روزانه بستری هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.