معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکن در دهه‌ی ۱۳۹۰ تا امروز توسط بهزیستی خراسان رضوی، شرکای اجتماعی، خیرین، و مشارکت خانواده‌ها ساخته شده و تحویل مددجویان نیازمند گردیده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حمیده محدث معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی گفت: از سال ۹۵ به بعد برای تسریع در ساخت مسکن مددجویی، تفاهم‌نامه‌هایی با نهاد‌های حاکمیتی، دستگاه‌های اجرایی و خیرین منعقد گردید و حاصل این تفاهم‌نامه‌ها ساخت و تحویل هزاران واحد مسکونی برای مددجویان عزیزمان بود که محقق شد.

او افزود: در سال ۹۹ در مجموع هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی به جامعه هدف تحویل شده که از این تعداد ۱۰۶ واحد به خانواده‌های دو معلول و بیشتر شهری و همچنین ۷۰ واحد به خانواده‌های دو معلول و بیشتر روستایی واگذار شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ۹۲۴ واحد به خانواده‌های عادی نیازمند در مجموعه مددجویان بهزیستی واگذار گردیده است.

محدث بیان کرد: همچنین ۴ هزار و ۲۰۰ میلیون تومان ودیعه مسکن از محل صندوق امداد ولایت به خانواده‌هایی که مستأجر بودند پرداخت گردیده است.

او تصریح کرد: در همین سال اطلاعات مربوط به ۲ هزار و ۴۹۲ خانوار و نیاز آن‌ها به مبلغ ۴۳ هزار میلیون تومان جهت دریافت ودیعه مسکن احصا و به وزارت راه و شهرسازی اعلام گردیده است.

معاون مشارکت‌های مردمی، اشتغال و نظارت بر مؤسسات غیر دولتی بهزیستی خراسان رضوی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۰۰ واحد مسکن به متقاضیان واگذار گردیده و سهمیه ایتام به میزان ۱۱۰ واحد صد در صد جذب شده است.

محدث اظهار کرد: تا کنون ۱۷ قطعه برای ساخت مسکن مددجویان فاقد مسکن و فاقد زمین از وزارت راه و شهرسازی زمین دریافت شده و تلاش برای دریافت ۲۲ قطعه دیگر نیز ادامه دارد.

او از تحویل ۵۱ واحد به مددجویان سادات بهزیستی از مجموعه سادات آستان قدس رضوی در شش ماه گذشته یاد کرد و افزود: برای این واحد‌ها در مجموع ۵ هزار میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.