ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان طی سه ماموریت جداگانه علاوه بر کشف و ضبط ۵ قبضه اسلحه موفق به دستگیری شکارچیان پرندگان وحشی و همچنین رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع اراضی ملی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ذبیح الله محمدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان در عملیات‌های مختلف در هفته‌ای که گذشت موفق به کشف و ضبط سه قبضه سلاح ساچمه زنی، یک قبضه سلاح گلوله زنی، یک قبضه سلاح ساچمه زنی پنج تیر پران، لاشه پنج قطعه کبک وحشی و لاشه دو قطعه تیهو شکار شده  که باعث رفع تصرف ۱۸ هزار متر مربع از اراضی ملی شدند.

او بیان کرد: ماموران یگان محیط زیست استهبان، با همکاری دادستان و نیروی انتظامی این شهرستان در بازرسی از منزل متخلف و رصد کردن از منطقه و انجام شکار غیرمجاز از منزل او، یک قبضه سلاح ساچمه زنی و یک قبضه سلاح گلوله زنی خفیف مجاز، لاشه پنج فرد کبک وحشی و لاشه یک فرد تیهو کشف و ضبط کردند.

محمدی تصریح کرد: ماموران موفق شدند یک نفر متخلف را همراه با یک قبضه سلاح ساچمه زنی تک لول مجاز (حمل غیر مجاز) که در حین تعقیب پرندگان وحشی بود را به جرم شروع به شکار، دستگیر کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان استهبان ادامه داد: حافظان محیط زیست موفق به دستگیری یک نفر متخلف همراه با یک قبضه سلاح ساچمه زنی پنج تیر پران غیرمجاز و لاشه یک قطعه تیهو در پناهگاه حیات وحش بختگان شدند.

او با اشاره به تشکیل دو فقره پرونده تخریب و تصرف اراضی و صورت جلسه در خصوص ده هزار مترمربع زمین و رفع تصرف اراضی ملی به میزان ۱۸ هزار متر مربع  از سوی  یگان حفاظت محیط زیست افزود: در تمامی موارد پرونده قضایی برای سیر مراحل قانونی تشکیل شده است.

انتهای پیام/ت

برچسب ها: محیط زیست ، اراضی ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار