۲ خودرویی که از نظر سگمنت بسیار شبیه هستند کیا سورنتو و هوندا پایلوت هستند که در این گزارش به بررسی آن‌ها پرداخته ایم.  

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها رقابت زیادی میان شاسی بلندها وجود دارد که دو مورد از محبوب‌ترین مدل‌ها شامل کیا سورنتو و هوندا پایلوت است. این 2 خودروها جزو پرفروش‌ترین خودرو‌های مجلل به شمار می آیند که قرار است در این گزارش کنار هم قرار بگیرند.

نکته حائز اهمیت در طراحی این خودروها این است که هر دوی این کراس اوور‌های سه ردیفه بیشتر از کراس اوور کامپکت معمولی فضای بیشتری را برای خانواده‌ها و دوستان ارائه می‌دهند، اما در مقابل شاسی بلند‌های بزرگ کوتاه تر هستند.

سورنتو: اگر بخواهیم به سراغ فضای داخلی هر کدام از خودروها برویم، می توان گفت که فضای داخلی سورنتو نسبت به رقیب خود دارای امکانات بیشتری است. کنسول مرکزی اکنون با ظاهر بهتری ارائه شده و دارای کنترل دمای صندلی در دو طرف شارژر بی سیم است. اتاق خودرو اکنون طراحی جعبه‌ای‌تری دارد که در مقایسه با طراحی نرم‌تر مدل فعلی خودرو بسیار متفاوت است. شرکت کیا می‌گوید این خودرو همچنین روی یک پلت فرم جدید ساخته شده و شاهد افزایش ابعاد بدنه و همچنین ظرفیت کابین هستیم.

 

مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
 این خودرو سه ردیفه اکنون در ردیف سوم دارای فضای کمتری نسبت به قبل است و در آن شاهد تنها دو صندلی هستیم که باعث شده به خوبی مورد توجه قرار نگیرد.

پایلوت :  پایلوت یکی از متفاوت ترین خودروهای هوندا است که اکنون در تمامی مدل‌های آن شاهد این هستیم که به‌ صورت استاندارد به سیستم تهویه مطبوع دو ناحیه‌ای مجهز شده‌اند و مدل بلک ادیشن با رنگ بدنه جدید سفید پلاتینیم عرضه می‌شود. نکته حائز اهمیت این است که مدل سفارشی هوندا پایلوت بر پایه تریم EX-L شکل گرفته و از تجهیزاتی سود می‌برد که قبلاً مختص تریم‌های رده‌بالاتر بوده‌اند.

 

مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
 داشبورد این خودرو با وجود طراحی سنتی اما دارای امکانات جذابی و جدیدی استريال به طور مثال از گرفتن اثر انگشت گرفته تا سوئیچ‌های راکر کنترل آب و هوا در آن اکنون لمسی هستند. نکته مهم این است که این خودرو با وجود به روز بودن، قیمت چندانی ندارد و هوندا سعی کرده آن را بسیار اقتصادی طراحی کند.

پایلوت دارای یک کنسول مرکزی بسیار بزرگ است که می توان از آن به عنوان یک میز برای نگه داری وسایل نیز استفاده کرد، این بدان معناست که برای راننده و سرنشین جلو نیز امکانات خاصی دیده شده است. یک مونوف در ردیف دوم، صندلی‌های عقب را روشن می‌کند و فضایی برای سرگرمی در آن طراحی شده است.

 

مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
 سورنتو: سورنتو به صورت استاندارد با صفحه نمایش لمسی ۸.۰ اینچی بهره می برد که دارای قابلیت های زیادی از جمله قابلیت‌های بی سیم Apple CarPlay و Android Auto است.  جدیدترین سیستم سرگرمی کیا بسیار زیبا طراحی شده است، اگرچه ترجیح داده می شد که  دکمه‌های فیزیکی بیشتری روی آن دیده شود. 
 
مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
همچنین روی داشبورد این شاسی بلند یک صفحه نمایش دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی به کار برده شده است که باعث زیباتر شدن سورنتو شده است؛ همچنین یک صفحه نمایش جلویی نیز وجود دارد که منحصر به این تریم بالا است. نکته حائز اهمیت این است که در آن اکنون درگاه USB کافی برای هر صندلی وجود دارد که بتواند حداقل یک قطعه فناوری را نیز شارژ کند.

گرمایش صندلی در چهار صندلی جلو و تهویه در ردیف جلو گنجانده شده است. با این حال، سورنتو فقط شامل کنترل آب و هوای دو منطقه‌ای است. فرمان گرم شونده نیز در این خودرو تعبیه شده است.

 

مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
 پایلوت : هر پایلوت به همان صفحه ۸.۰ اینچی مجهز شده است. استفاده از رابط کاربری باعث آسان شدن دسترسی به برخی امکانات شده است و و جالب است که صفحه نمایشی در عقب برای سرنشینان عقبی طراحی شده است که در آن امکاناتی مانند Apple CarPlay یا Android Auto دیده شده است، همچنین پایلوت یک نقطه اتصال WiFi نیز ارائه می‌دهد.

بخش دیجیتالی پشت آمپری همه اطلاعات مهم را به صورت یکپارچه منتقل می‌کند اما به دلیل پارتیشن‌ بندی، کمی قدیمی به نظر می‌رسد. هوندا، بدون در نظر گرفتن تریم، در پایلوت یک صفحه نمایش بالا ارائه نمی‌دهد. حتی در نسخه بلک ادیشن، فقط چهار پورت USB خواهید یافت. 

 

مقایسه مقایسه کیا سورنتو و هوندا پایلوت + فیلم
 
سورنتو: این خودرو مجهز به موتور اختیاری ۲.۵ لیتری توربوشارژر است که با چهار سیلندر کار می کند و دارای قدرت ۲۸۱ اسب بخار و گشتاور ۳۱۱ پوند فوت است که می تواند در ۱۷۰۰ دور در دقیقه و تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه دوام بیاورد. نکته دیگر در مشخصات فنی این خودرو، طراحی گیربکس هشت سرعته دو کلاچه است که وظیفه تعویض دنده را بر عهده دارد.

پایلوت: پایلوت مجهز به پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ هوندا است؛ این موتور تنها یک اسب بخار قدرت به سورنتو می‌دهد و با ۲۸۰ اسب بخار قدرت در دور موتور ۶۰۰۰ دور در دقیقه از VTEC بهره می برد. گشتاور در این خودرو متفاوت است و ۲۶۲ پوند فوت آن با دور نسبتاً زیاد ۴۷۰۰ دور در دقیقه شروع می‌شود. گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک تنها انتخاب گیربکس است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار