طالبان حمله انتحاری بر مسجد جامع فاطمیه ولایت قندهار را جنایت بزرگ خوانده و به نیروهای خویش دستور داده که عاملین این جنایت را هرچه زودتر به پنجه شریعت بسپارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در واکنش به حمله تروریستی قندهار گفت: حمله بر افراد ملکی را جنایت بزرگ می‌داند.

مجاهد در صفحه تویترش نوشته:"طالبان انفجار بر مردم ملکی در یک مسجد در قندهار را نکوهش می کند، آن را جنایت بزرگ می داند و به نیروهای امنیتی دستور می دهد، که عاملین همچنین حوادث را بزودی دستگیر نمایند و به پنجه شریعت بسپارند".

او با ابراز همدردی با خانواده‌های شهدای این رویداد گفته:"طالبان با خانواده‌های قربانیان این حادثه تأثرات عمیق خود را ابراز می دارد".

این درحالی است که ظهر روز جمعه(23میزان) حمله انتحاری در مسجد جامع فاطمیه ولایت قندهار هنگام اقامه نماز جمعه صورت گرفت که طبق گزارشات اولیه در این رویداد بیش از 100 تن نمازگزار شهید و زخمی شده اند.

گفتنی است که درحمله مشابه روز جمعه گذشته بر مسجد جامع سید آباد ولایت قندز نیز بیش از 300 نمازگزار شهید و زخمی شدند که مسئولیت  آن را گروه تروریستی داعش به عهده گرفته بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: طالبان ، قندهار ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار