معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۵۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری در حال ساخت خراسان رضوی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، احمد دیناری معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم اکنون ۵۰ هزار میلیارد تومان حجم سرمایه‌گذاری در طرح‌های گردشگری در حال ساخت این استان است که این میزان سرمایه گذاری با احتساب قیمت زمین در اجرای بیش از ۲۴۵ طرح گردشگری در حال اجرا محاسبه شده است.

او افزود:این طرح‌ها شامل هتل، هتل‌آپارتمان، مهمان‌پذیر، زائرسرا، مجتمع‌های گردشگری، مجتمع گردشگی عمومی و دهکده‌های سلامت مراکز تفریحی و سرگرمی است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ادامه داد: پارسال هم معادل ۹۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری این استان انجام شد و با توجه موثر به حوزه گردشگری و حمایت از این بخش شاهد رشد توجه سرمایه‌گذاران خارجی به حوزه گرشگری در این استان هستیم.

دیناری با اشاره به این که در سال ۹۸ آلبوم فرصت‌های سرمایه گذاری خراسان رضوی در سه بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تهیه شد بیان کرد: تعداد ۱۳۰ فرصت سرمایه‌گذاری در این قالب احصا شد که با حضور مسئولان عالی رتبه، استانداران شرق کشور و اعضای فراکسیون گردشگری مجلس شورای اسلامی رونمایی شد.

او تصریح کرد: تمامی این فرصت‌ها برای فرمانداری‌ها و شهرستان‌های استان ارسال و تا کنون برای تعدادی از جمله منطقه نمونه گردشگری سد فریمان و منطقه گردشگری قره سو در کلات سرمایه‌گذار پیدا شده است.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: اجرای این طرح‌ها از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است و بهره‌برداری از آن‌ها برای حدود ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

 

انتهای پیام//م.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.