مسکو فناوری پرداخت با تشخیص چهره Face Pay را به بیش از ۲۴۰ ایستگاه مترو اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ورج، مسکو به تازگی سیستم "Face Pay" را راه اندازی کرد. این یک سیستم پرداخت تشخیص چهره است که در بیش از ۲۴۰ ایستگاه متروی مسکو اجرا شده و بزرگترین استفاده از فناوری تشخیص چهره در جهان است.

این سرویس برای تأیید پرداخت‌های مترو به عکس‌های ذخیره شده متکی است که با توجه به استفاده‌های قبلی از فناوری تشخیص چهره توسط نیروی انتظامی روسیه، باعث ایجاد نگرانی درباره حریم خصوصی است.سیستم Face Pay از مترو سواران می‌خواهد عکسی بارگذاری کرده و کارت‌های بانکی و مترو خود را به برنامه موبایل Mosmetro متصل کنند. با بارگذاری همه چیز، تنها کاری که افراد باید انجام دهند این است که به دوربین نصب شده در بالای گیت‌ها نگاه کنند. مقامات مسکو انتظار دارند که ۱۰ تا ۱۵ درصد از مترو سواران به طور منظم از Face Pay در دو تا سه سال آینده استفاده کنند.

تصویر مانیتور

استانیسلاو شکیروف، بنیانگذار گروه حقوق دیجیتال Roskomsvoboda، به گاردین گفت که ما باید شفافیت کاملی در مورد نحوه عملکرد این برنامه داشته باشیم. متروی مسکو یک نهاد دولتی است و همه داده‌ها می‌تواند در اختیار سرویس‌های امنیتی قرار گیرد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار